Lázár: Ezermilliárdok jutnak közútfejlesztésre

2016. szeptember 15. 15:27

A következő hat évben 81 főút újulhat meg és mintegy ezer kilométer új négysávos autóút és autópálya épülhet hazai és európai uniós forrásokból, jelentette be Lázár János a csütörtöki kormányinfón. A tárcavezető elmondta azt is: Orbán Viktor az informális pozsonyi EU-csúcson azt fogja képviselni, hogy az EU maradjon a nemzetek Európája.

2016. szeptember 15. 15:27

Az unió maradjon a nemzetek Európája – ezt fogja képviselni a magyar miniszterelnök a visegrádi országokkal együtt a pénteki, pozsonyi uniós csúcstalálkozón a Miniszterelnökséget vezető miniszter ismertetése szerint. Lázár János csütörtöki sajtótájékoztatóján hozzátette: kezdeményezni fogják azt is, hogy a hatáskörén túlterjeszkedő Európai Bizottság térjen vissza végrehajtó funkciójához. 

A tárcavezető elmondta, a Brexit utáni közösségről tárgyaló uniós találkozón a közép-európai térség országai a legfontosabb feladatként szólnak majd a bolgár határvédelem támogatásáról, hiszen „Európa jövője most a bolgár-török határon dől el”. A térség országai hangsúlyosan szólnak majd a közép-európai együttműködésről, és közös piacuk megerősítéséről, az uniós hadsereg szükségességéről és a Frontex megerősítéséről. Emellett egységesen állnak ki a V4-ek az európai költségvetési szigor mellett is – ismertette Lázár János.

Ezermilliárdok közútfejlesztési programokra

A kormány 2500 milliárd forintos közútfejlesztési programot hagyott jóvá szerdán - jelentette be Lázár János. A tárcavezető kifejtette, 2022-ig 81 főút újulhat meg és mintegy ezer kilométer új négysávos autóút és autópálya épülhet hazai és európai uniós forrásokból.

A kabinet emellett 1100 milliárd forintot szán vasútfejlesztési programra, amelynek egyebek mellett része lesz a Nyugati és a Keleti Pályaudvar felújítása, valamint egy balatoni körvasút létrehozása – ismertette Lázár János. A Miniszterelnökséget vezető miniszter közölte továbbá, hogy a Volán 180 új autóbuszt szerez be mintegy 22-24 milliárd forint értékben a gazdasági kabinet javaslatára.

(MTI)

Összesen 9 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
gudmen
2016. szeptember 16. 22:46
1000 km autout 2500 milliárdért.....tehát ókm/2.5 milliárd... horvátországban ennek 6-8-adábol épitenek AUTOPÁLYÁT! "1 km autópálya 326 millió forintért Szerző: zero - 2009.04.28. 12:31 Horvátországban, természtesen ... Nem is értem, ez a hír miért nem kapott nagyobb visszhangot. Nem tudtak a kedves újságírók elosztani kettő db számot, majd felhívni az Illetékes Elvtársat a minisztériumban vagy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnél, hogy ugyan legyenek már olyan kedvesek, és kommenteljék már ezt a számadatot... Horvátország 2 autópálya építésébe kezdett bele, mind a kettő eléri a magyar határt. Az A12 autópálya a Zágráb előtti Sveta Helenanál csatlakozik az A4-es sztrádához, érinti Vrbovecet, Krizsevácot (Križevci) és Kaproncát (Koprivnica) majd Gólánál a magyar határt. Az A12 autópálya összesen 86 kilométer hosszú lesz, az ebből korábban már gyorsforgalmi útként megépített 23 kilométeres szakaszt szintén kétszer kétsávossá fejlesztik. A nettó 1171 millió kuna (mintegy 45 milliárd forint) költségű munkálatokat összesen 22 hónap alatt tervezik befejezni. Vagyis: 63 km új autópálya és 23 km bővítés. 45 milliárdért. Vagyis minden egyes kilométer 523 millió forintba kerül. Az A13-es sztráda Vrbovectől Belováron (Bjelovar) és Verőcén (Virovitica) áthaladva éri el a Barcs-Terezino Polje határátkelőt. A szintén 22 hónap alatt elkészülő A13-as sztráda ugyancsak 86 kilométer hosszús lesz. A munkálatok teljes költsége nettó 729 millió kuna (mintegy 28 milliárd forint). Vagyis: Itt már csak 323 millió forintba kerül 1 kilométer autópálya. A határ másik oldalán, vagyis nálunk, az ugyanolyan környzetű és talajú M7-es szakaszok: 1, Balatonkeresztúr - Nagykanizsa 35 km, 62 milliárd forint -> 1 km 1770 millió forint. HATSZOROS (!!!) ár, bmeg! 2, Nagykanizsa - Becsehely 18 km, 35,9 milliárd -> 1 km 1994 millió forint. 3, Letenye - országhatár 1,1 km, 1098 millió forint http://vastagbor.blog.hu/2009/04/28/1_km_autopalya_326_millio_forintert
Pinter68
2016. szeptember 16. 00:00
Ennek akár örülni is lehetne. Csak az a fránya gyanú ne lenne, hogy ebből vajon hány száz milliárd fog a Fidesz közeli cégeknél kikötni? És hány száz milliárddal lesznek túlárazva a projektek, hogy azért jusson is, maradjon is.
Gombóc XVI. Artúr
2016. szeptember 15. 20:51
Anyukám mindig azt mondta, hogy olyan szegény még soha nem volt, hogy ígérni ne tudjon. Gondolom a kampány közeledtével még sok nagy beruházásról fogunk értesülni a választások utánra. Amúgy azon nagyon csodálkozom, hogy a népszavazás most csak így merült fel, hogy "Orbán Viktor az informális pozsonyi EU-csúcson azt fogja képviselni, hogy az EU maradjon a nemzetek Európája." Lézer Jani ezért még szorulni fog!!
Ald0 Raine hadnagy
2016. szeptember 15. 19:29
Nagy lesz a harc hogy melyik rablógeci fideszes stróman építse majd, tízszeres áron.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!