Igazából tudtam, hogy váltanom kellene országot
Ehelyett ott rohadtam szinte minden magyar tévécsatornánál.
A név marad, a tulajdonos változik: a Sláger Rádió Zrt. megvásárolta a Simicska Lajos érdekkörébe tartozó Class FM országos rádióadót üzemeltető céget. 1998 és 2009 között a Sláger Rádió Zrt. az ország legnagyobb és legsikeresebb rádióját üzemeltette, amelynek 2,2 millió hallgatója volt. A vásárló cég igazgatóságának elnöke elmondta: piaci árat fizettek a cégért.
Eladták a Class FM országos kereskedelmi rádiót működtető társaságot, az Advenio Zrt.-t – hangzott el az érintettek hétfői budapesti sajtótájékoztatóján. Turi Árpád, az Advenio Zrt. vezérigazgatója közölte: május 17-én százszázalékos tulajdonrészt szerzett a társaságban a Sláger Rádió Zrt. Megemlítette: 1998 és 2009 között a Sláger Rádió Zrt. az ország legnagyobb és legsikeresebb rádióját üzemeltette, amelynek 2,2 millió hallgatója volt, miközben hétéves működése alatt a Class FM 2,8 milliós tábort épített ki magának.
Egyfajta folytatás a feladat – jelentette ki a vezérigazgató, hangsúlyozva, hogy mostanra országos kereskedelmi rádiójuk köré nagyon erős márkát építettek ki, hangsúlyozva, „nem valószínű”, hogy nekik kellene alakulniuk azon adók kínálatához, amelyek őket „szeretnék követni”.
Marad a Class FM név
Michael McNutt, a vevő igazgatóságának elnöke azt hangsúlyozta: cégük a kezdetektől jelen van a magyarországi kereskedelmi rádiós piacon, és a tranzakció után – amelyet a nap folyamán bejelentettek a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnak (NMHH) – is megtartják a Class FM márkanevet. Az MTI érdeklődésére – konkrét összeg említése nélkül – annyit közölt, piaci alapú a cégért fizetett összeg, és ennek kalkulálása során figyelembe vették azt is, hogy ősszel lejár a használt frekvencia jogosultsága, és még nem született döntés a hosszabbításról.
Közlése szerint a rádió struktúrájában nem lesznek gyors változások, de tárgyalásban vannak a Sláger Rádiót korábban működtető Emmis Communications nevű amerikai céggel, amelyet stratégiai irányítóként és támogatóként kívánnak bevonni; először felállítanak egy közös diagnózist, és ennek alapján keresik majd a fejlődés irányát. A Sláger Rádió Zrt. 85 százalékos tulajdonrészével rendelkező Michael McNutt partnerként említette a két évtizede a magyarországi piacon jelen lévő Marquard Mediát is, amely a vevő cégben 15 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik.