Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Átalakult a hvg.hu: több képpel, videóval illusztrált, véleményesebb portált terveznek, amely állást foglal arról, mi fontos és mi kevésbé a 24 órás hírfolyamban.
Eddigi legnagyobb átalakulásán ment keresztül a hvg.hu – írja a lap szerkesztősége a változásokat beharangzó cikkben. „Könnyebben áttekinthető, több képpel, illetve videóval illusztrált, véleményesebb portált szeretnénk, amely nemcsak közli a híreket, hanem segít eligazodni is a napi információhalmazban, állást foglal arról, mi fontos és mi kevésbé a 24 órás hírfolyamban” – írták.
„Megnőttek a képek, megváltozott a betűtípus, a hírek nem »ömlesztve«, hanem szintekre, tematikus dobozokra tagolódnak, az újságírók megmutathatják arcukat, és egyben azonnal elérhetőkké is válnak olvasói reakciók, ötletek fogadására” – foglalták össze a változásokat. A cikk szerint a HVG hetilap is megújul a héten, a két médiatermék között pedig összehangoltabb lesz a párbeszéd.