Népszabadság: Szétválasztják a médiatulajdonosokat és a kereskedőházakat

2016. március 18. 10:15

Egy új törvénytervezet születik arról, hogy a médiavállalatok tulajdonosai ne működtethessenek reklámbevételt termelő kereskedőházakat, ez a tervezet a Népszabadság szerint az RTL Klubot érintheti nagyon érzékenyen. Még a javaslat készítői is azzal indokolták a jogszabályt, hogy az RTL csoport kereskedőháza torzítja a piacot – értesült a Népszabadság.

2016. március 18. 10:15

A Népszabadság értesülései szerint új törvénytervezetet tárgyalhat meg az Országgyűlés, melyben megtilthatják a médiavállalatok tulajdonosainak, hogy kereskedőházakat működtessenek.

A kereskedőházak (sales houses) értékesítik a média reklámfelületeit és a Népszabadság szerint bizonyos értelemben képviselik a sajtó érdekeit, hiszen a kiadóknak nem kell egyenként alkudozniuk a hirdetőkkel. Mivel az RTL-csoport R-Time elnevezésű kereskedőháza az RTL-es cégcsoport tulajdonában van, a javaslat készítői szerint torzul a piac, mert az RTL a saját csatornáinak felületeit jobb áron tudja értékesíteni.

Az RTL Klubhoz hasonlóan a Class FM is saját kereskedőházzal bír, így az új tervezet a Népszabadság szerint a Simicska Lajos által részben tulajdonolt rádió érdekeit is sérti. Hasonló a helyzet többek között az Index, a 24.hu, valamint a Nők lapja esetében is. Ezzel szemben a TV2 lazább tulajdonosi kapcsolatban áll saját kereskedőházával, így a tervezet nem érinti azt lényegében – állítja a Népszabadság.

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!