Rövidesen megkezdődik a palota háború után megsemmisített Szent István-termének helyreállítása is, ami iparművészeti szenzáció lesz – emelte ki. L. Simon László hozzátette, a projekt célja a várfalak felújítása, az akadálymentesítés, a várkertek revitalizációja és a közlekedési infrastruktúra újragondolása is. Új mélygarázs épül a Szabó Ilonka utca felől is, a Halászbástya alatt, ahonnan lifttel lehet feljutni a Mátyás-templomhoz, de a Lovas utcánál is tervbe vettek egy új mélygarázst – mondta. Farkas Gergely (Jobbik) a rekonstrukció költségeire kérdezett rá, valamint azt tudakolta, hogy mi indokolja egyes minisztériumok várba költöztetését. Szabó Szabolcs, az Együtt színeiben politizáló független politikus szerint a projekt legfontosabb célja egy kormányzati negyed építése, de még kérdéses az is, a Nemzeti Táncszínház sorsa hogyan alakul.
L. Simon: Nincs ma felelős politikus vagy szakember, aki fel tudja becsülni a budai vár rekonstrukciójának teljes költségét
Hiller István (MSZP) közölte: nem ért egyet újabb kormányzati funkciók várba telepítésével; „Miterrand elnök felújíttatta a Louvre-t, de nem költözött be oda” – emlékeztetett. Pósán László (Fidesz) szerint a lovarda vagy a Főőrségi épület rekonstrukcióját nem lehet egy kormányzati negyed építésének tekinteni, Dunai Mónika (Fidesz) pedig méltatta az akadálymentes megközelíthetőség kiépítését. L. Simon László válaszában hangsúlyozta: nincs ma Magyarországon felelős politikus vagy szakember, aki fel tudja becsülni, a budai Vár teljes rekonstrukciója mennyibe kerül. Már kormánydöntés született arról, hogy 1,5 milliárd forintot szánnak a projekt előkészítésére, tervezési, tudományos és régészeti munkákra; 2 milliárdból építik vissza a lovardát, 3,6 milliárdból a Főőrségi épületet és a Stöckl-lépcsőt.