Az állam átveszi az agglomerációs közlekedést a fővárostól

2016. január 14. 15:21

A csütörtöki kormányinfón Lázár János bejelentette: az állam átveszi az agglomerációs közlekedés működtetését és kész a HÉV átvételére is a HÉV és a MÁV integrációjának megvalósítására. Hangsúlyozta azt is: a jövőben is kiemelten szeretnék Budapestet támogatni. 100 milliárdos elővárosi vasútfejlesztési program indulhat el, ha a kormány átveszi a HÉV vonalak üzemeltetését.

2016. január 14. 15:21

A kormány és a főváros közötti tárgyalások megegyezéssel lezárhatók: az állam átveszi az agglomerációs közlekedés működtetését és kész a HÉV átvételére is – mondta a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón. Lázár János közölte, a kormány elfogadja Tarlós István főpolgármester észrevételeit, vagyis Budapestnek azt kell finanszíroznia, ami törvényi kötelezettsége.

Hozzátette: a miniszterelnök utasította a fejlesztési és a nemzetgazdasági minisztert, a jövő heti kormányülésen adjanak tájékoztatást arról, hogy az agglomerációs települések fővárosba irányuló közlekedése mibe fog kerülni. A kormány ezt a terhet átveszi a fővárostól a Volán és a MÁV közreműködésével – mondta. Lázár János azt mondta, készen állnak a HÉV átvételére is, a HÉV és a MÁV integrációjának megvalósítására. Jelezte azt is, hogy a jövőben is kiemelten szeretnék Budapestet támogatni.

A kormány kiemelten támogatja Budapestet és annak közlekedésének fejlesztését

A Kormányzati Tájékoztatási Központ csütörtökön este sajtóközleményt adott ki a budapesti közlekedés átalakításával kapcsolatban. A sajtóközlemény szerint a kormány átvállalta a főváros és a BKV adósságát, idén 52,3 milliárd forintot, 2013-2014-ben 217,7 milliárd forintot.

A polgári kormányzás óta 2007-2013 között a fővárosba – budapesti önkormányzatokhoz, vállalkozásokhoz, szervezetekhez – 6.600 projektre 2280 milliárd forintnyi uniós támogatás érkezett, ami a 9.000 milliárd forintos kerethez képest jelentős összeg. Csak a fővárosi önkormányzat számára közlekedés és infrastruktúra fejlesztésre 350 milliárd forint elkülönítésére tett javaslatot Orbán Viktor miniszterelnök néhány hónappal ezelőtt. A támogatott közlekedési fejlesztések között szerepel: a budai fonódó villamos, a villamos és troli hálózat fejlesztése, a 2-es metróvonal fejlesztése, a kisföldalatti korszerűsítése, emellett a kormány a 3-as metró felújításához szükséges 60 milliárd forintos hitelfelvételhez állami kezességet biztosított.

A kormány 2015 júniusában kormányhatározatban rögzítette a főváros helyi közösségi közlekedés következő 3 évre szóló támogatását, amely 2016-ban 18, 2017-ben 15, 2018-ban 12 milliárd forintot biztosít. A helyi közösségi feladatok ellátására 2010 óta 222,4 milliárd forintot kapott a Főváros, ehhez adódik a szociálpolitikai menetdíj, amely 21,5 milliárd forintot tett ki. A budapestiek közlekedésének fejlesztéséhez 3,9 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyújtott a kormány az elektromos buszok beszerzéséhez, ez jelentős tehercsökkenést és jövőbeli megtakarítást eredményez.

100 milliárdos elővárosi vasútfejlesztési program indulhat el

A sajtóközlemény szerint Orbán Viktor utasította a fejlesztési- és a gazdasági minisztert, hogy tájékoztassa a kormányt a jövő hét szerdai kormányülésen, mennyibe fog kerülni az agglomerációhoz tartozó települések fővárosba tartó közlekedése. Ahogy Lázár János is elmondta, a sajtóközlemény megerősíti: az agglomerációs közlekedés működtetésének átvétele mellett a kormány kész a HÉV átvételére és a HÉV és MÁV integrációjának megvalósítására. Egy több 100 milliárdos elővárosi vasútfejlesztési program indulhat el.

A sajtóközlemény szerint a kormány a főváros legnagyobb támogatója és fejlesztője, az utóbbi években Budapest újjászületett és Európa egyik legvonzóbb városa lett az olyan kormányzati beruházásoknak köszönhetően, mint a Várkert Bazár, a Mátyás-templom, a Kossuth tér felújítása. A kormány célja, hogy Budapest Európa egyik legmeghatározóbb kulturális és sportközpontja legyen, ezért támogatják a budapesti olimpia rendezését is. Emellett több kórház és rendelőintézet, valamint a fővárosi állatkert világszínvonalúvá fejlesztését támogatja a kormány – zárul a Kormányzati Tájékoztatási Központ sajtóközleménye.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 41 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
lynx
2016. január 14. 21:15
Nem igazán értem, mivel az üzemanyag is jelentősen olcsóbb. Hol a pénz?
Tintamin
2016. január 14. 20:47
Az legalább olyan fasza lesz, mint az oktatás, köszönjük! Éljen a kommunizmus, vesszen az önkormányzatiság!
Cseng Ho
2016. január 14. 18:51
Nyilván, ha a városé a HÉV, akkor az üzemeltetési költségeket is a város kezeli. Átcsoportosít költségeket, ahogy éppen a dolgok kívánják, akár más területekre is. de itt számolja el. Most ezt már nem teheti meg, ezzel majd a MÁV fog gazdálkodni...
madarasi.abel
2016. január 14. 17:30
"Egészségügyi dolgozó, olyan nem létezik." Ezt hogyan kell érteni? Mert azt, hogy Magyarországon lassan egészségügy sem létezik, azt értem.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!