Az állam átveszi az agglomerációs közlekedést a fővárostól
2016. január 14. 15:21
A csütörtöki kormányinfón Lázár János bejelentette: az állam átveszi az agglomerációs közlekedés működtetését és kész a HÉV átvételére is a HÉV és a MÁV integrációjának megvalósítására. Hangsúlyozta azt is: a jövőben is kiemelten szeretnék Budapestet támogatni. 100 milliárdos elővárosi vasútfejlesztési program indulhat el, ha a kormány átveszi a HÉV vonalak üzemeltetését.
2016. január 14. 15:21
p
0
0
41
Mentés
A kormány és a főváros közötti tárgyalások megegyezéssel lezárhatók: az állam átveszi az agglomerációs közlekedés működtetését és kész a HÉV átvételére is – mondta a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón. Lázár János közölte, a kormány elfogadja Tarlós István főpolgármester észrevételeit, vagyis Budapestnek azt kell finanszíroznia, ami törvényi kötelezettsége.
Hozzátette: a miniszterelnök utasította a fejlesztési és a nemzetgazdasági minisztert, a jövő heti kormányülésen adjanak tájékoztatást arról, hogy az agglomerációs települések fővárosba irányuló közlekedése mibe fog kerülni. A kormány ezt a terhet átveszi a fővárostól a Volán és a MÁV közreműködésével – mondta. Lázár János azt mondta, készen állnak a HÉV átvételére is, a HÉV és a MÁV integrációjának megvalósítására. Jelezte azt is, hogy a jövőben is kiemelten szeretnék Budapestet támogatni.
A kormány kiemelten támogatja Budapestet és annak közlekedésének fejlesztését
A Kormányzati Tájékoztatási Központ csütörtökön este sajtóközleményt adott ki a budapesti közlekedés átalakításával kapcsolatban. A sajtóközlemény szerint a kormány átvállalta a főváros és a BKV adósságát, idén 52,3 milliárd forintot, 2013-2014-ben 217,7 milliárd forintot.
A polgári kormányzás óta 2007-2013 között a fővárosba – budapesti önkormányzatokhoz, vállalkozásokhoz, szervezetekhez – 6.600 projektre 2280 milliárd forintnyi uniós támogatás érkezett, ami a 9.000 milliárd forintos kerethez képest jelentős összeg. Csak a fővárosi önkormányzat számára közlekedés és infrastruktúra fejlesztésre 350 milliárd forint elkülönítésére tett javaslatot Orbán Viktor miniszterelnök néhány hónappal ezelőtt. A támogatott közlekedési fejlesztések között szerepel: a budai fonódó villamos, a villamos és troli hálózat fejlesztése, a 2-es metróvonal fejlesztése, a kisföldalatti korszerűsítése, emellett a kormány a 3-as metró felújításához szükséges 60 milliárd forintos hitelfelvételhez állami kezességet biztosított.
A kormány 2015 júniusában kormányhatározatban rögzítette a főváros helyi közösségi közlekedés következő 3 évre szóló támogatását, amely 2016-ban 18, 2017-ben 15, 2018-ban 12 milliárd forintot biztosít. A helyi közösségi feladatok ellátására 2010 óta 222,4 milliárd forintot kapott a Főváros, ehhez adódik a szociálpolitikai menetdíj, amely 21,5 milliárd forintot tett ki. A budapestiek közlekedésének fejlesztéséhez 3,9 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyújtott a kormány az elektromos buszok beszerzéséhez, ez jelentős tehercsökkenést és jövőbeli megtakarítást eredményez.
100 milliárdos elővárosi vasútfejlesztési program indulhat el
A sajtóközlemény szerint Orbán Viktor utasította a fejlesztési- és a gazdasági minisztert, hogy tájékoztassa a kormányt a jövő hét szerdai kormányülésen, mennyibe fog kerülni az agglomerációhoz tartozó települések fővárosba tartó közlekedése. Ahogy Lázár János is elmondta, a sajtóközlemény megerősíti: az agglomerációs közlekedés működtetésének átvétele mellett a kormány kész a HÉV átvételére és a HÉV és MÁV integrációjának megvalósítására. Egy több 100 milliárdos elővárosi vasútfejlesztési program indulhat el.
A sajtóközlemény szerint a kormány a főváros legnagyobb támogatója és fejlesztője, az utóbbi években Budapest újjászületett és Európa egyik legvonzóbb városa lett az olyan kormányzati beruházásoknak köszönhetően, mint a Várkert Bazár, a Mátyás-templom, a Kossuth tér felújítása. A kormány célja, hogy Budapest Európa egyik legmeghatározóbb kulturális és sportközpontja legyen, ezért támogatják a budapesti olimpia rendezését is. Emellett több kórház és rendelőintézet, valamint a fővárosi állatkert világszínvonalúvá fejlesztését támogatja a kormány – zárul a Kormányzati Tájékoztatási Központ sajtóközleménye.
A felvétel még a háború kitörése és a magyarellenes ukrán nyelvtörvény elfogadása előtt készült, és Orbán már akkor is arról beszélt, hogy Ukrajna uniós tagsága még nincs napirenden, hiszen még sok lépcsőfokot kell teljesíteni ahhoz, hogy valóban taggá válhasson keleti szomszédunk.
Az építési és közlekedési miniszter szerint, ha Magyar Péterék megnyerik jövőre a választásokat, akkor támogatni fogják Ukrajna soron kívüli felvételét az Európai Unióba.
A lipcsei székhelyű törvényszék megállapítása szerint a görög bevándorlási rendszerben tapasztalható hiányosságok ellenére nem fenyegeti rendkívüli nyomor ezt a kiszolgáltatottnak sem minősíthető személyi kört Görögországban.
Nyilván, ha a városé a HÉV, akkor az üzemeltetési költségeket is a város kezeli.
Átcsoportosít költségeket, ahogy éppen a dolgok kívánják, akár más területekre is. de itt számolja el.
Most ezt már nem teheti meg, ezzel majd a MÁV fog gazdálkodni...