Bevásároltak a románok: amerikai lopakodók fognak járőrözni a Kárpátokban
32 darab ötödik generációs F–35-ös harci repülőgép érkezik a szomszédos országba.
A két éve futó reklámkampány során idén először nem csak román, hanem magyar keresztnevek is megjelennek a Coca-Cola Romániában kapható termékein – tudatta az Igen, tessék! nevű civil szervezet, amely – a kulturális különbségekre érzékeny marketingért tevékenykedve – 2013 óta igyekezett ezt elérni.
A Coca-Cola üdítőin két éve jelentek meg az első keresztnevek. A kampány Romániában is elindult, eddig azonban kizárólag román nevekkel futott. A kisebbségi jogokért, elsősorban a kétnyelvűségért küzdő Igen, tessék! mozgalom a kezdetektől próbálta elérni a multinacionális vállalatnál, hogy a Románia lakosságának 6,5 százalékát kitevő magyarságra is legyenek figyelemmel a kampány során. A változtatáshoz a segítségüket is felajánlották.
A lobbi hatékonynak bizonyult, a romániai boltok polcain ugyanis megjelentek a magyar keresztnevekkel ellátott üdítők – adta hírül a Főtér.ro az Igen, tessék! tájékoztatása alapján. A civil szervezet ezt írja közösségi oldalán: „Örülünk, hogy a Coca-Cola kampányában nem tesz különbséget fogyasztó és fogyasztó között, így tehát nem tesz különbséget a román, illetve a magyar keresztnevek között sem.”