Közlekedési projekteket hagyott jóvá a kormány

2015. augusztus 07. 20:44

Autópályák és gyorsforgalmi utak előkészítését, valamint utak építését hagyta jóvá a kormány rendeletben. A közúthálózat fejlesztése mellett új motorvonatok beszerzését valamint Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kötöttpályás kapcsolatának a megteremtését is tervezik.

2015. augusztus 07. 20:44

Kiemelt közúti és vasúti fejlesztési projektek is vannak azon a listán, amelyet a kormány rendeletben hagyott jóvá – a felsorolás a pénteki Magyar Közlönyben jelent meg.

A 2012. decemberében született első lista közútfejlesztései – egyebek mellett – a következőkkel egészültek ki. Az M0-ás gyorsforgalmi út előkészítése két szakaszon – a 11-es és a 10-es számú, illetve a 10-es és az 1-es főutak között – zajlik. Elkészül az M2-es gyorsforgalmi út hiányzó másik pályája Budapest és Vác között, majd tovább épül Parassapusztáig, vagyis a szlovák határig.

Az M3-as autópálya jelenleg Vásárosnamény előtt fejeződik be, innen tovább épül az országhatárig, Kelet felé. Vásárosnaménynál ebből leágazik – M34 néven – a Záhonyig tartó szakasz, de ennek csak az előkészítése szerepel a listán.

A leállított M4-es autópálya építése gyorsforgalmi útként szerepel a listán, két szakaszban: az egyik az M0-tól indul és Abonyig tart, itt kötik bele Szolnokot, míg a másik szakasz Abonytól tart Törökszentmiklósig, úgy hogy megkerüli Szolnokot és egy új Tisza hídon halad át.

Zalaegerszeg gyorsforgalmi összeköttetést kap az M7-es autópályával úgy, hogy a 76-os számú főutat gyorsforgalmivá fejlesztik. Emellett megkezdődik az M9-es autópálya Vasvár és Zalaegerszeg közti szakaszának az előkészítése is. 

Kaposvár a 67-es számú főút gyorsforgalmivá fejlesztésével kapcsolódik az M7-es autópályához.

Az M8-asnak továbbra is csak egyes szakaszai épülnek meg. Ilyen a Kecskemét-Nagykőrös, valamint a Körmend-Rábafüzes közötti szakasz.

A vasútfejlesztések közé bekerült a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kötöttpályás kapcsolatának a megteremtése. Korszerűsítik a déli összekötő vasúti hidat, és felújítják a Keleti és a Nyugati pályaudvarokat is. A MÁV 200 és 300 férőhelyes motorvonatok beszerzését tervezi.

Összesen 12 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Szorgos Lajhár
2015. augusztus 08. 15:30
Ezt akkor hiszem el, ha majd látom a repülőtéri vasút élesben való működését.
Tintamin
2015. augusztus 08. 08:52
Azt tegyük hozzá, hogy értelmetlen autópályák helyett talán kezdeni kellene valamit a főútvonalainkkal. Az egyszámjegyűek már rakás szarok, a kétszámjegyűekre meg konkrétan kilométerenként kell kirakni a hatvanas táblát, amit be is kell tartani, hogy ne essen szét a kocsi. Régen a román utakhoz hasonlítottuk a miénket, mára megfordult a trend..
MINDEN SÉMIT KIRAKNI EURÓPÁBÓL
2015. augusztus 07. 23:17
Talán ezekkel kellett volna kezdeni A KIBASZOTT STADIONOK HELYETT.
MINDEN SÉMIT KIRAKNI EURÓPÁBÓL
2015. augusztus 07. 23:17
Talán ezekkel kellett volna kezdeni A KIBASZOTT STADIONOK HELYETT.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!