Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Az állami szervezeteknek hétfőtől három médiaügynökség fog reklámszolgáltatást végezni, összesen 25 milliárd forint értékben. Nobilis Márton szerint ez olcsóbbá teszi az állami hirdetéseket, másrészt a kisebb állami szervezetek is a legjobb minőségű szolgáltatásban részesülhetnek.
Hétfőn írja alá a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) a szerződést azzal a három céggel, amely elnyerte az állami hirdetések kezelésére vonatkozó 25 milliárd forint keretösszegű tendert – jelentette ki az NKH elnöke szombaton, az M1 aktuális csatorna műsorában.
Nobilis Márton, kérdésre válaszolva megerősítette a 444.hu azon értesülését, amely szerint a jövőben a HG 360 Reklámügynökség Kft.-re, a Trinity Communications Kft. és Young and Partners Kft.-re, illetve a Mindshare Médiaügynökség Kft.-re bízzák az állami hirdetéseket. Mint elmondta: a kormány októberben döntött arról, hogy olcsóbbá és átláthatóbbá teszi az állami reklámpiacot és összevonja az állami hirdetéseket. A cégek hátteréről a 444.hu számolt be.
Ez azt jelenti, hogy a közbeszerzés nyomán a mintegy 1500 állami szervezet nem külön-külön fog kommunikációs partnert keresni, hanem a tendernyertes három társaság nyújt számukra reklámszolgáltatást.
Ez egyrészt olcsóbbá teszi a rendszert, illetve a kisebb szervezetek megkaphatják a legjobb minőségű szolgáltatást, miközben korábban esélyük sem volt erre – sorolta a szerződés előnyeit az elnök.
Nobilis Márton, ugyancsak kérdésre válaszolva azt mondta, hogy korábban valóban annak a kommunikációs cégnek, a Prestige Kft.-nek az alkalmazottja volt, amely Várhegyi Attila volt fideszes politikus érdekeltségébe tartozik. Ennek azonban semmi köze nincs jelenlegi pozíciójához – fűzte hozzá. Volt munkaadója nincs a nyertesek között, sőt azon 17 társaság között sem található meg, amelyek pályáztak a tenderre – mondta az NKH elnöke.