„A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központnak kell elkészíttetnie egy Országos Kisvasúti Koncepciót, melyben felmérik Magyarország keskeny nyomközű vasútvonalainak fejlesztési lehetőségeit.
A részletesebb vizsgálatokhoz pilot projektként elő-megvalósíthatósági tanulmányok készülnek az alábbi kisvasutak fejlesztési lehetőségeiről:
- Nyírvidéki Kisvasút (Szabolcs- Szatmár- Bereg megye)
- Kecskeméti Kisvasút (Bács-Kiskun megye)
- Balatonfenyvesi Gazdasági Vasút (Somogy megye)
- Zsuzsi Erdei Vasút (Hajdú-Bihar megye)
Ezen vonalak többségének korábban komoly ráhordó, illetve közszolgáltatási funkciója volt a térségben betöltött szerepéből adódóan a nagyvasúti rendszerek mellett.
A felcsúti kisvasút-fejlesztés illeszkedik ebbe a koncepcióba. A fejlesztést lehetővé tevő pályázati felhívás célrendszere teljes egészében összecseng a korábbi, hasonló pályázati kiírásokkal. Tehát nem öncélú turisztikai fejlesztésről van szó. Ellenkezőleg, inkább elvárás, hogy a projekt a régió meglevő turisztikai adottságaival összhangban, azokra építve valósuljon meg. A felcsúti kisvasút nem új nyomvonalon valósul meg, hiszen a terület egy részén korábban is volt vasútvonal. A kiemelt felhívás fő célkitűzése a régió turisztikai adottságaival összhangban és azokra építve a turisták igényeihez kapcsolódva innovatív, magas színvonalú, egyedi, önálló vonzerővel bíró turisztikai termékek kialakítása.
A felcsúti kisvasúttal kapcsolatban a híresztelésekkel ellentétben ellenőrzési vizsgálat nincs folyamatban.
A jövőben nemcsak hazai, hanem nemzetközi viszonylatban is egyre erősödő hangsúlyt kapnak a környezetbarát közlekedési módok, melyekkel egészségesebb élet és fenntartható fejlődés biztosítható. Valós alternatívát a vasútfejlesztéssel lehet nyújtani a közúti szállítás és személyforgalommal szemben. A távlati cél a vasúti közlekedés, ezen belül a keskeny nyomtávolságú vasutak (kisvasutak), mint környezetbarát közlekedési mód terjedésének ösztönzése a lakosság széles körében.”