Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Azonnali hatállyal váltja Andreas Rudas az RTL Magyarország vezérigazgatói posztján Dirk Gerkenst – jelentette be az RTL-csoport. Gerkens továbbra is az RTL-csoportnál folytatja munkáját vezető beosztásban. Leváltásához hozzájárulhatott, hogy a médiacég a reklámadó csökkentéséről egyezkedik a kormánnyal.
Ideiglenes vezérigazgató, Andreas Rudas irányítja az RTL Magyarországot. A luxembourgi székhelyű nemzetközi médiacég keddi közleményében az áll, hogy az RTL-csoport Andreas Rudast nevezte ki – azonnali hatállyal – a társaság ideiglenes vezérigazgatójává. Andreas Rudas megtartja eddigi pozícióját is, így továbbra is az RTL Csoport közép-európai és ázsiai ügyekért felelős regionális alelnöke marad.
Dirk Gerkensnek, aki 2001 óta sikeresen vezette az RTL Magyarországot, vezető beosztást ajánlottak az RTL Csoporton belül – írja a közlemény. A közleményből az is kiderül, hogy a végleges vezérigazgató kinevezésére később kerül sor, és a médiacsoport az RTL Magyarország élére magyar vezetőt szeretne kinevezni.
Az Index információi szerint azért menesztették Dirk Gerkenst, illetve helyezték át másik pozícióba, mivel utóbbi hónapokban vezérigazgatói pozíciója meggyengült annak köszönhetően, hogy a kormány egyezkedésbe kezdett az RTL Csoporttal a csatornát súlyosan érintő reklámadó miatt. Az újság információ szerint az RTL Klub hajlandó megválni Dirk Gerkenstől, akit a magyar médiapiac legbefolyásosabb személyének tartottak éveken keresztül, ha átalakítják a reklámadót, azonban a csatorna hírszerkesztési gyakorlatában nem engednek beleszólást.
Az Index különböző forrásokból úgy tudja: a megüresedő vezérigazgatói pozícióra ketten lehetnek esélyesek. Egyikük Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója, míg másikuk Vidus Gabriella, az R-Time Média kereskedőház vezetője, aki az RTL Csoport tematikus csatornáinak (Film+, Cool TV, RTL II) reklámidejének értékesítésével foglalkozik.