Három dolog, amelynek minden magyar édesanya örülni fog

Jó híreket ismertetett Orbán Viktor szombaton.

A Magyar Lapkiadók Egyesülete szerint bármilyen, a hazai médiavállalkozásokra kivetett adó továbbra is versenyhátrányt jelent, az abból befolyó bevétel felhasználása pedig könnyen napi „politikai játszmák eszköze” lehet – írja a szervezet közleménye. Lázár János arra emlékeztetett, hogy szükség van a módosításra.
A Magyar Lapkiadók Egyesülete szerint bármilyen, a hazai médiavállalkozásokra kivetett adó továbbra is versenyhátrányt jelent „az online piacon túlsúlyban lévő globális szereplőkkel” szemben. Az egyesület az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében azt írta: a kormányzat részéről nyíltan ágazati különadóként meghatározott adónem kivetése káros a gazdasági növekedés szempontjából.
Az abból befolyó bevétel felhasználása könnyen napi „politikai játszmák eszköze” lehet, tovább nehezítve egy egyébként is strukturális problémákkal küzdő iparág helyzetét – fűzték hozzá.
Az Országgyűlés gazdasági bizottságának keddi ülésén elhangzott, hogy a kormány 3-5 százalékos reklámadót mérlegelhet, és arra törekszik, hogy a kisebb médiacégeket megvédje.
A reklámadó módosításáról szóló konkrét javaslat még nem készült el, de Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter az ülésen elmondta, hogy márciusban teheti meg előterjesztését a kormány. Emlékeztetett: az Európai Bizottság két főigazgatósága – adó- és versenyjogi – is eljárást folytat Magyarországgal szemben a reklámadó miatt, ezért van szükség a módosításra.