Hidegzuhany az autósokra: jelentős változások jönnek a fővárosi parkolásban – mutatjuk hol lesz drágulás!
Több baloldali vezetésű kerületben is emelkednek a parkolási díjak.
A dugódíjról még nem született döntés a Fővárosi Közgyűlés hétfői ülésén. A testület viszont eredményesen határozott egy Duna-parti építészeti tervpályázat kiírásáról és a BRFK tavalyi évről szóló beszámolójának elfogadásáról. Az ellenzék kritizálta a folyamatban lévő felújítások szervezettségét.
Nem született még döntés a dugódíjról, sem a zónahatárokról, sem a díjak mértékéről – közölte Tarlós István a Fővárosi Közgyűlés hétfői ülésén. Erre azután hívta fel a figyelmet, hogy a jobbikos Tokody Marcell az ülés előtti sajtótájékoztatóján arról beszélt, pártja szerint kizárólag a Fideszen és nem az Európai Unión múlik, hogy Budapesten milyen feltételekkel vezetik majd be a dugódíjat.
A Jobbik képviselője közölte: érdekes, hogy a főpolgármester az írásbeli kérdésére adott válaszában nem cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy a dugódíj pesti határa a Hungária körútnál húzódna, az egyszeri díja 700 forint, éves költsége pedig 115 ezer forint lenne. Tarlós szerint viszont arra törekednek Brüsszelben, hogy ha lehet, kivédjék a dugódíjat, Tokody pedig úgy tesz, mintha lenne az ügyben döntés, és amikor erről beszél, riogatja az embereket.
A BRFK 2014. évről szóló beszámolójáról ellenben született határozat: azt a Közgyűlés 28 igen és 3 tartózkodás mellett elfogadta. A dokumentum szerint a regisztrált bűncselekmények száma 15,4 százalékkal csökkent a 2013-as adatokhoz képest. A budapesti rendőrfőkapitány, Bucsek Gábor a kedvező folyamatokat a központi tevékenységirányításnak tudja be.
A pesti belvárosi Duna-part Kossuth tér és Fővám tér közötti szakaszának komplex megújítására vonatkozó építészeti tervpályázat kiírásáról ugyancsak eredményesen szavaztak a fővárosi képviselők. Az elképzelés szerint a pesti belvárosi Duna-part megújítása révén oldódna a part és a mögöttes városrészek elszigeteltsége, a gyalogos közlekedés mind észak-déli irányban, mind keresztirányban akadálytalanná válna.
Ugyanakkor a már folyamatban lévő fővárosi felújítási munkálatokkal kapcsolatban bírálatokat fogalmaztak meg az ellenzéki pártok. Az MSZP-s Horváth Csaba szerint érthetetlen, miért futtatják párhuzamosan a Széll Kálmán tér felújítását a nagykörúti villamospálya-rekonstrukcióval és a fonódó villamosvonalak kialakításával, megbénítva a város közlekedését, ahelyett, hogy ezeknek legalább egy részét a nyári szünidőre ütemezték volna. Tokody Marcell és a DK-s Gy. Németh Erzsébet egyaránt a beruházások elhúzódására hívták fel a figyelmet, Csárdi Antal, az LMP képviselője pedig „rettenetesen amatőrnek” nevezte a munkálatok megszervezését.
Horváth Csaba azt is elmondta, az MSZP álláspontja szerint zsarolás, hogy a kormány a Dagály fürdőért cserébe biztosítja a főváros közlekedésének fenntartásához szükséges összeget. Úgy véli, ez a gyakorlat oda vezet, hogy a kormány szépen lassan államosítja a fővárost.