Fővárosi Közgyűlés: Duna-parti tervpályázatról döntöttek, a dugódíjról nem

2015. március 23. 13:06

A dugódíjról még nem született döntés a Fővárosi Közgyűlés hétfői ülésén. A testület viszont eredményesen határozott egy Duna-parti építészeti tervpályázat kiírásáról és a BRFK tavalyi évről szóló beszámolójának elfogadásáról. Az ellenzék kritizálta a folyamatban lévő felújítások szervezettségét.

2015. március 23. 13:06

Nem született még döntés a dugódíjról, sem a zónahatárokról, sem a díjak mértékéről – közölte Tarlós István a Fővárosi Közgyűlés hétfői ülésén. Erre azután hívta fel a figyelmet, hogy a jobbikos Tokody Marcell az ülés előtti sajtótájékoztatóján arról beszélt, pártja szerint kizárólag a Fideszen és nem az Európai Unión múlik, hogy Budapesten milyen feltételekkel vezetik majd be a dugódíjat.

A Jobbik képviselője közölte: érdekes, hogy a főpolgármester az írásbeli kérdésére adott válaszában nem cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy a dugódíj pesti határa a Hungária körútnál húzódna, az egyszeri díja 700 forint, éves költsége pedig 115 ezer forint lenne. Tarlós szerint viszont arra törekednek Brüsszelben, hogy ha lehet, kivédjék a dugódíjat, Tokody pedig úgy tesz, mintha lenne az ügyben döntés, és amikor erről beszél, riogatja az embereket.

A BRFK 2014. évről szóló beszámolójáról ellenben született határozat: azt a Közgyűlés 28 igen és 3 tartózkodás mellett elfogadta. A dokumentum szerint a regisztrált bűncselekmények száma 15,4 százalékkal csökkent a 2013-as adatokhoz képest. A budapesti rendőrfőkapitány, Bucsek Gábor a kedvező folyamatokat a központi tevékenységirányításnak tudja be. 

A pesti belvárosi Duna-part Kossuth tér és Fővám tér közötti szakaszának komplex megújítására vonatkozó építészeti tervpályázat kiírásáról ugyancsak eredményesen szavaztak a fővárosi képviselők. Az elképzelés szerint a pesti belvárosi Duna-part megújítása révén oldódna a part és a mögöttes városrészek elszigeteltsége, a gyalogos közlekedés mind észak-déli irányban, mind keresztirányban akadálytalanná válna. 

Ugyanakkor a már folyamatban lévő fővárosi felújítási munkálatokkal kapcsolatban bírálatokat fogalmaztak meg az ellenzéki pártok. Az MSZP-s Horváth Csaba szerint érthetetlen, miért futtatják párhuzamosan a Széll Kálmán tér felújítását a nagykörúti villamospálya-rekonstrukcióval és a fonódó villamosvonalak kialakításával, megbénítva a város közlekedését, ahelyett, hogy ezeknek legalább egy részét a nyári szünidőre ütemezték volna. Tokody Marcell és a DK-s Gy. Németh Erzsébet egyaránt a beruházások elhúzódására hívták fel a figyelmet, Csárdi Antal, az LMP képviselője pedig „rettenetesen amatőrnek” nevezte a munkálatok megszervezését.

Horváth Csaba azt is elmondta, az MSZP álláspontja szerint zsarolás, hogy a kormány a Dagály fürdőért cserébe biztosítja a főváros közlekedésének fenntartásához szükséges összeget. Úgy véli, ez a gyakorlat oda vezet, hogy a kormány szépen lassan államosítja a fővárost. 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 5 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Strassnoff Ignác
2015. március 23. 15:09
Óóóó, be szép is... Dugódíj... Ha kivetik Deutsch Tompira is, helyrebillen a költségvetés helyzete. Tudom, hiú remény, de azért jó lenne, ha az összes olyan ide kommentelő egyed, amelyik szerint büdös, hazaáruló, ballibes zsidó vagyok az alábbi tények cáfolatával, vagy érvekkel alátámasztott vitatásával foglalkozna és nem az én személyemmel. Nem érdemlek én ekkora figyelmet. :))) Na lássuk!: Budapest. Területe 525,2 négyzetkilométer. Lakossága 1,728 millió. Bécs. Területe 414,6 négyzetkilométer. Lakossága 1,731 millió fő. Adott a két város. Budapest lakossága nagyjából stimmel, Bécsé kissé csalós, mert vendégmunkások, bevándorlók százezrei nincsenek bejelentve, ergo ott laknak, de nem szerepelnek a statisztikákban. A turisták elképesztő tömegéről nem is beszélve. A budapestiek úgy kétharmada rendelkezhet autóval, Bécsben egy átlag családnak 2 kocsija van legalább. A magyar átlagosan vezet úgy 10 ezer kilométert évente, az osztrák alsó hangon is a dupláját. Tehát óvatosan számolva is minimum 2-3-szor akkora a gépkocsiforgalom a bő 100 négyzetkilométerrel kisebb Bécsben, mint Budapesten. És működik. Dugódíj nélkül is. Hogy van ez? Pártunk és kormányunk lassan a kutya fütyijére is számlálót szerel, hogy a gazdiktól dugódíjat szedhessen a kanos eb után, ugyanakkor milliárdokról mond le gavallérosan. Pesten hogyan parkolsz? Tejelsz valami vállalkozónak, akinek egyetlen feladata, költsége az, hogy tőled beszedje a pénzt. Bécsben? Tejelsz a városnak. Parkolási díjat, bírságot egyaránt. Hány milliárdot vágnak zsebre Pesten a parkolási cégek? Na ez mind kidobott pénz. Nem részletezem a bécsi modellt, de működik. Szinte pont ugyanez a szisztéma működik Románia akárhány városában is. Ott is működik. (Másoktól tanulni nem szégyen..) Mi az oka annak, hogy nálunk ezt nem lehet? Miért ne az önkormányzat keressen milliárdokat pár vállalkozó helyett? Ja. Tudom. Az önkormányzat nem haver. Nem tejel. Az csak úgy az állampolgár. Az meg le van szarva. Ennyit a parkolásról. Arra még épkézláb magyarázatot sose hallottam, hogy miért is volt olyan marha sürgős a Kossuth térre, vagy mondjuk a Ferenciek terére milliárdokat elverni. Bár ahol üres stadionokra futja... BRFK. Ha elhiszem Pintér kommunista, maffiózó aggastyán statisztikáit, hogy évente mennyivel csökken a bűnözés, akkor mától nyitva hagyok ajtót, ablakot, mert valószínűleg jön a betörő és hozzátesz a pénzemhez. Ugye mindenki úgy látja, hogy éjjel kettőkor lehet felékszerezve sétálni az Orczy téren? Ennyit a világvárosról. Dióhéjban.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!