Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
Négy combino villamos és húsz teherautó ment át a Rákóczi hídon a próbaterhelés során: ez a híd súlyának a hatodát teszi ki.
A mintegy ezertonnás terhelés során a szakemberek a híd állagát, a főtartóknál keletkező feszültséget vizsgálták. A teszt alapján jegyzőkönyvet készítenek, amely alapján a Nemzeti Közlekedési Hatóság dönt arról, hogy megindulhat-e a forgalom.
Valószínűleg akkora terhet a jövőben egyébként nem kell sosem kibírnia, amekkorával most terhelték.
A próbaterhelést a Nemzeti Közlekedési Hatóság írta elő, mert át fogják vezetni a hídon az 1-es villamos vonalát. Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója vasárnap, a próbaterhelés idején tartott sajtótájékoztatón történelmi eseménynek és „a józan ész próbaterhelésének” nevezte a folyamatot. Mint mondta, 1996-ban, a híd átadása után nem sokkal, be kellett volna indulnia a villamosforgalomnak is, de ez elmaradt, majdnem 20 évet kellett arra várni, hogy „a józan ész győzedelmeskedjen”. Hozzátette: történelmi adósságukat törlesztik most a villamosvonal átvezetésével.
Jelezte, hogy a híd átadása előtt szintén tartottak próbaterhelést, de akkor villamosokkal ezt nem tudták kivitelezni, ezért határozatban rögzítették, hogy a villamosforgalom beindulása előtt újabb próbákat kell végezni.