Lázár János beleszállt a Strabagba, amiért használhatatlan autópályát adtak át

Még a cég magyarországi kitiltása is felmerült.

Január elseje óta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium folyamatosan figyeli, és értékeli az új útdíjrendszerrel kapcsolatos tapasztalatokat. A közlekedésért felelős helyettes államtitkár szerint a türelmi idő a rendszer kialakítóinak is lehetőség, hogy jól működő rendszert alakítsanak ki.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) január elseje óta folyamatosan figyelemmel kíséri és értékeli az új útdíjrendszerrel kapcsolatban beérkező tapasztalatokat – mondta a kormany.hu-ra feltöltött videón Becsey Zsolt, közlekedésért felelős helyettes államtitkár. Becsey Zsolt kifejtette: mint minden rendszer, így a hazai útdíjrendszer átalakításánál is előfordulhatnak ideiglenes problémák, a türelmi idő ezek kezelését szolgálja.
A türelmi idő a rendszert használóknak és a rendszert kialakítóknak is lehetőséget biztosít arra, hogy a megyei matricák használata egyértelmű és jól működő legyen – emelte ki a helyettes államtitkár.
Idén január elsejétől az időalapú – heti, havi, éves – matricák mellett bevezették az évi ötezer forintos áron elérhető megyei matricákat, és egyben országszerte bővült a díjköteles útszakaszok hossza. Az NFM korábban azt közölte: türelmi idő segíti a közlekedőket, hogy megszokják, egy adott megyében mely szakaszokon érvényes a megyei matrica. Átmeneti rendelkezésként azok az autósok, akik a díjköteles szakaszokat januárban matrica nélkül használják, mentesülhetnek a 14 875 forintos pótdíj megfizetése alól, ha legkésőbb február végéig a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ügyfélszolgálati irodájában a szolgáltatási díj megfizetése mellett (1470 forint) az adott szakaszra érvényes megyei vagy országos éves matricát váltanak.