Így álltak be a „független” lapok Kamala Harris mögé
Az Economisttól a New York Times-on át a Rolling Stone-ig: angolszász újságok tucatjai álltak be nyíltan a demokrata jelölt mögé az amerikai elnökválasztáson.
Öt százalékra szállítják le a reklámadót, cserébe az RTL Klub visszavesz a híradó kormánykritikus hangneméből. A Népszava szerint ebben állapodott meg Berlinben Lázár János és az RTL Group régiós alelnöke, Andreas Rudas szerdán.
Kedden már megerősítette az RTL azokat a sajtóértesüléseket, miszerint tárgyalnak a kormánnyal a reklámadó enyhítéséről. Oliver Fahlbusch akkor leszögezte: nem fognak változtatni a híradó hangnemén, és a reklámadó ügyének rendezése inkább Magyarország érdeke.
A Népszava viszont arról ír, hogy szerdán már meg is állapodott Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter és Andreas Rudas, az RTL Group régiós alelnöke. A lap szerint a paktum lényege, hogy öt százalékra csökkentik a reklámadót legkésőbb 2016 januárjától, amit novemberben a legmagasabb sávban 50 százalékosra emeltek. A csökkentésről szóló tervezet a Népszava szerint már meg is érkezett az RTL jogi osztályára. Az adócsökkentésért cserébe viszont az RTL Klub mérsékli majd az utóbbi időben meglehetősen kormánykritikus híradóját – teszi hozzá a lap. Az RTL nem csak a reklámadó csökkentését tudta elérni, hanem azt is, hogy a csatorna ne essen el a kábelcégektől járó, 6-8 milliárdos bevételt jelentő programdíjtól.
A Népszava szerint már az RTL magyar vezetői is értesültek a megállapodásról, és felvették a kapcsolatot a hírigazgatóval a „híradó puhításának lehetősége kapcsán”.
A lap azt írja, hogy mindkét félnek, de különösen a kormánynak érdekében állt, hogy még Merkel február 2-i érkezése előtt sikerüljön megállapodni az ügyben.