Az Alaptörvény tervezett változtatása szerint a legfőbb ügyésznek nem kell ügyésznek lennie
A jelenlegi helyzet viszont egyszerűen kimaxolása a képmutatásnak. Egy politikai eljárástól várunk egy nem politikai megoldást.
Hadházy Ákos szerint 80-100 milliárd forint kiadást kiadást jelentene, ha a trafikkárosultak petíciójának minden aláírója kártérítést kapna.
Az LMP szerint 80-100 milliárd forint kiadást jelentene az adófizetőknek, ha a strasbourgi Emberi Jogok Európai Bíróságának keddi döntése nyomán a trafikkárosultak korábban benyújtott petíciójának húszezer aláírója kártérítést kapna.
Mindenki számára láthatóvá vált „a fideszes rablógazdálkodás, a trafikbotrány ára” – írta közleményében Hadházy Ákos, az ellenzéki párt antikorrupciós szakszóvivője, miután a strasbourgi bíróság nem jogerős ítéletében kimondta: a magyar állam megsértette a magántulajdont megillető védelmet, amikor 2013-ban megfosztotta Vékony László soproni trafikost attól a jogától, hogy dohánytermékeket áruljon. A döntés nem kötelezi a magyar jogalkotót a jogsértés megszüntetésére vagy jogszabály-módosításra, ám 15 ezer euró (mintegy 4,77 millió forint) kártérítés és 6000 euró (mintegy 1,9 millió forint) perköltség megfizetésére kötelezi a magyar államot, ha jogerőssé válik.
Hadházy Ákos szerint a kormány nemcsak a korábbi trafikok, vegyesboltok üzemeltetőit, de egész Magyarországot büntette meg, csak azért, hogy „kegyeltjei dohánybolthoz juthassanak”. Az ítélet azoknak nyújt elégtételt, akik „a Fidesz piacrablásának” áldozatai lettek – vélekedett az LMP-s politikus.