Törökbálint elutasítja az autópályadíj kiterjesztését

2014. december 29. 16:56

A törökbálinti képviselő-testület szerint a tervezett intézkedésnek nincs racionális, közlekedésszervezési indoka, ezért nem támogatják, hogy fizetős legyen az M0-s, illetve a Budapestre befutó autópályák körgyűrűn belüli részei.

2014. december 29. 16:56

A törökbálinti képviselő-testület elutasítja, hogy az autópályadíjat az M1-es és az M7-es autópálya bevezető szakaszára és az M0-s autóútra is kiterjesszék – közölte az önkormányzat az MTI-vel. Elek Sándor (Fidesz-KDNP), a település polgármestere hétfőn eljuttatta az MTI-hez a törökbálinti képviselő-testület december 18-i ülésének jegyzőkönyvét. Ebben az olvasható, hogy az agglomerációs települések, így Törökbálint belső úthálózata ma is túlterhelt, az ott élők jelentős környezeti és közlekedési terhelést kényetlenek elszenvedni, „ennek fokozódása ellehetetlenítené a város normális életét”. 

A képviselő-testület szerint a tervezett intézkedésnek nincs racionális, közlekedésszervezési indoka. Ezért nem támogatják a kormány azon tervét, hogy fizetősek legyenek a Budapestre befutó autópályák körgyűrűn belüli részei, valamint az M0-s autóút egyes szakaszai. A képviselő-testület azt kéri, hogy minden hasonló, agglomerációt érintő döntés előtt egyeztessenek az érintett települések polgármestereivel.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium december 10-én közölte, hogy januártól megszűnik az M0-s általános díjmentessége: megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek. Az M0-snak az M5-ös autópálya és M4-es autóút (4-es út), valamint az M3-as autópálya és 11-es út közötti szakaszai és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például az M1-es és M7-es bevezető szakaszai a Budapest táblától kifelé) januártól csak matricával használhatók.

Az elmúlt hetekben több politikus is tiltakozott az útdíj miatt. Tarlós István főpolgármester és a fideszes kerületi polgármesterek többsége egyéves próbaidőszakot javasolt.

Kurucz Éva kormányszóvivő hétfőn más témában tartott sajtótájékoztatón azt mondta: január elsejétől az új matricatípusok hozzáférhetővé válnak.

Összesen 169 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Incevince
2014. december 30. 10:08
nagy szopás a mert akörnyéki településekröl a o son járnak be pestre dolgozni stb stb
gandras
2014. december 30. 09:45
az nem jut eszetekbe fideszes okosok, hogy több száz ezren vannak, akik max évente 1-2-szer kimennek az outletbe pl. Na ők biztos nem vesznek éves megyei matricát, mert nem éri meg, majd mennek a városokon át. Vagy otthon maradnak, de Törökbálint azzal is rosszul jár...
gudmen
2014. december 29. 22:30
neem! nem az öt ezuret sokallom.. hanem habony 400 ezeres táskáját, rogán toni 100 millios villáit...giro-szász 750 millionyi kp-ját a vagyonnyilatkozatában...szijjárto 4. 170 millios gipsy rokkoko vityoloját...a nem elszámoltatott gyurcsányok milliárdjait, hunvald 12 autoját, hagyo 4 ingatlanát az 5. kerületben...és a sor sajnos végtelen.. tetves nép ellen összeesküvö senkiházi brigád mindkettö.. persze..csak 5 ezer..csak 700 ft..csak 27% az áfa, csak 5 ezer a kamarai tagdij...ugyan már...ha egy ország nem tudja kitermelni az állitolagos sikerek közepette, hogy nagyvárosait elkerülö körgyürüt ne tegyék fizetössé..akkor takarodjon a jo kurvaanyábba az összes vezetöje...fidesztöl maszopig mindegyik!!!!
pitypang1125
2014. december 29. 21:40
," ezért nem támogatják" Nos Törökbálint az egyik legvagyonosabb önkormányzat!!! Tessenek átvállalni az autópálya fenntartását! És nyugodtan lehet ingyenes! Mondjuk ez így blődség, de valójában a bevezetett megyei matricákkal jobban jár az egyszerű polgár! Az ördög a részletekben van:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!