A szakértők szerint nincs más út: rendészeti megoldásra van szükség Budapesten
Ezt nem lehet szociális vagy egészségügyi kérdésként kezelni.
Tóbiás József szocialista pártelnök szerint különadó a az M0-s autóút és a bevezető útvonalak fizetőssé tétele. Szerinte „a felelőtlen kormány” elveszítette valóságérzékét, kapkod és az internetadó miatt elveszített 200 milliárdot keresi. Szentgyörgyi József, Halásztelek polgármestere szerint dugó, balesetek és környezetszennyezés jön.
Pest megye és az agglomeráció egy különadót kapott a nyakába 2015-ben - értékelte Tóbiás József pártelnök az M0-s autóút és a bevezető útvonalak fizetőssé tételét csütörtökön, budapesti sajtótájékoztatón. A szocialista pártelnök-frakcióvezető rámutatott: minden egyeztetés és érdemi párbeszéd nélkül vezetnék be az érintett területeken az útdíjat. Hozzátette: az intézkedés felháborodást és elemi tiltakozást váltott ki. Tóbiás József szerint „a felelőtlen kormány” elveszítette valóságérzékét, kapkod és az internetadó miatt elveszített 200 milliárdot keresi, bármilyen áron szeretné betoldani a büdzsét. Ez is jelzi a költségvetés megalapozatlan voltát 2015-re - mondta.
Kitért arra is, hogy az üzemanyag árának felét adó formájában fizetik az állampolgárok azért, hogy abból utakat építsenek és azokat karbantartsák. Az e-útdíj bevezetése szintén ezt szolgálta, és 2013-tól a településeken a gépjárműadó 60 százalékát vonta el a kormány azzal a céllal, hogy autópályákat és utakat építsen. Egy kérdés marad: melyik autópályát, utat építették hazai forrásból - vetette fel, hozzátéve, szerinte egy ilyen sincs. Tóbiás József úgy fogalmazott: Pest megye és az agglomeráció, mely szorosan összefonódik a fővárossal mind gazdasági, mind oktatási, egészségügyi téren, egy különadót kap a nyakába jövőre.
Szentgyörgyi József, az MSZP Pest megyei elnöke, Halásztelek polgármestere kiemelte: ez az ország közepe, az ország gazdasági centruma, s közel 3,1 millióan élnek a fővárosban és Pest megyében. Rámutatott: most arra késztetik az embereket, hogy újra a kistelepülések belső útjait használják, ami dugóval, környezetszennyezéssel, újabb balesetekkel jár majd. Elmondta: városának az átengedett gépjárműadó 60 százaléka 40 millió forintot jelent, azaz minden lakos után négyezer forint úthozzájárulást fizettek be. Most további 5 ezer forint éves díj terhelne minden autóst. Azt kérte, hogy a 187 Pest megyei polgármesterrel közösen tiltakozzanak az intézkedés ellen, és hogy a Pest megyei közgyűlés rendkívüli ülést tartson, és lépjen fel a kormány ilyen irányú tervei ellen.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szerdán megerősítette, hogy januártól megszűnik az M0-ás általános díjmentessége: megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek majd. A körgyűrű M5-ös autópálya és M4-es autóút (4. sz. főút), valamint M3-as autópálya és 11. sz. főút közötti szakaszai, és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például M1-es és M7-es bevezető a Budapest táblától) januártól csak matricával használhatók.
Tóbiás József az elmúlt napok közvélemény-kutatásait értékelve azt mondta: „egy totális állam korrupt rendszere” törvényszerűen megbukik, ha nem figyel arra, hogy a társadalmi igények milyen elvárásokat támasztanak a kormányzással szemben. Az elmúlt másfél hónap szerinte gyökeresen megváltoztatta az elmúlt egy év három választási térképét. Az elmúlt másfél hónap korrupciós ügyei és a kormány részéről a konszolidáció hiánya a társadalmi igényekkel szemben törvényszerűen vezet oda, hogy a Fidesz elveszíti támogatottságát - értékelte az MSZP vezetője, hangsúlyozva: felelős ellenzékre van szükség és ezt pártja meg kívánja jeleníteni.