Szentgyörgyi József, az MSZP Pest megyei elnöke, Halásztelek polgármestere kiemelte: ez az ország közepe, az ország gazdasági centruma, s közel 3,1 millióan élnek a fővárosban és Pest megyében. Rámutatott: most arra késztetik az embereket, hogy újra a kistelepülések belső útjait használják, ami dugóval, környezetszennyezéssel, újabb balesetekkel jár majd. Elmondta: városának az átengedett gépjárműadó 60 százaléka 40 millió forintot jelent, azaz minden lakos után négyezer forint úthozzájárulást fizettek be. Most további 5 ezer forint éves díj terhelne minden autóst. Azt kérte, hogy a 187 Pest megyei polgármesterrel közösen tiltakozzanak az intézkedés ellen, és hogy a Pest megyei közgyűlés rendkívüli ülést tartson, és lépjen fel a kormány ilyen irányú tervei ellen.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szerdán megerősítette, hogy januártól megszűnik az M0-ás általános díjmentessége: megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek majd. A körgyűrű M5-ös autópálya és M4-es autóút (4. sz. főút), valamint M3-as autópálya és 11. sz. főút közötti szakaszai, és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például M1-es és M7-es bevezető a Budapest táblától) januártól csak matricával használhatók.
Tóbiás József az elmúlt napok közvélemény-kutatásait értékelve azt mondta: „egy totális állam korrupt rendszere” törvényszerűen megbukik, ha nem figyel arra, hogy a társadalmi igények milyen elvárásokat támasztanak a kormányzással szemben. Az elmúlt másfél hónap szerinte gyökeresen megváltoztatta az elmúlt egy év három választási térképét. Az elmúlt másfél hónap korrupciós ügyei és a kormány részéről a konszolidáció hiánya a társadalmi igényekkel szemben törvényszerűen vezet oda, hogy a Fidesz elveszíti támogatottságát - értékelte az MSZP vezetője, hangsúlyozva: felelős ellenzékre van szükség és ezt pártja meg kívánja jeleníteni.