Magyar Nemzet: A régi tankönyvekből tanít sok pedagógus

2014. december 16. 09:13

Három és fél hónappal a tanévkezdés után még több mint másfél ezer tankönyv nem jutott el az iskolákba, a tanárok pedig elégedetlenek az új tankönyvekkel, és a régiekből fénymásolnak a diákoknak – írja a Magyar Nemzet.

2014. december 16. 09:13

Beszállították a Könyvtárellátó  Kft.-nek (Kello) a készleten lévő összes tankönyvet az állami fennhatóság alá tartozó kiadók, ennek ellenére december közepére a könyvek egy része még mindig nem jutott el az iskolákba, sőt még a terjesztőhöz sem – értesült a Magyar Nemzet. 

 
Az állami tankönyvfejlesztésért felelős Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) a lapot úgy tájékoztatta, hogy az úgynevezett kísérleti tankönyvek esetében hiánytalanul megtörtént a kiszállítás, így azokat a Kello már korábban eljuttatta az érintett mintegy 1500 iskolának. Hozzátették: a készleten lévő tankönyvekre leadott rendeléseket októberben teljesítette az OFI, valamint az állami tulajdonba vett Apáczai Kiadó és a Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó is. A két utóbbi cégtől ugyanakkor még mindig vár a Kello összesen 1600 kötetet, ezekből újakat kell nyomtatni, mert nem készült belőlük elég példány. A még hiányzó könyvek aránya összességében elenyésző, az iskolák ugyanis 11 841 949 könyvet igényeltek az alap- és pótrendelések során. 
 
A lap információi szerint a hiányzó kötetek között nemcsak tankönyvek, de munkafüzetek is vannak, amelyek helyettesítése a tankönyveknél nagyobb fejtörést okoz a tanároknak. Emellett több iskolából érkezett olyan jelzés a laphoz, hogy a pedagógusok elégedetlenek az állami könyvek tartalmával, ezért visszatértek a jól bevált régi könyvekhez, s azokból fénymásolnak a diákoknak. Sőt, néhol a szülőkkel összefogva meg is vásárolják a jobbnak tartott könyveket, hogy titokban azokból (is) tanítsanak.
 
A tankönyvellátás állami kézbe vétele az Emberi Erőforrások Minisztériuma szerint már az idei évben jelentős megtakarítást hozott. Rétvári Bence parlamenti államtitkár közlése szerint 1,3 milliárd forinttal került kevesebbe az államnak az idei ellátás a tavalyinál, s félmilliárddal kevesebbet fizettek azon családok is, akiknek nem járt ingyentankönyv.
Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 24 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
káli
2014. december 16. 12:28
A tanfelügyelő se hülye ,inkább hallgat .Mert látja hogy úgy szar az egész ahogy van!
Forsz
2014. december 16. 12:08
Hol van a tanfelügyelet? Miért lehetséges, hogy a NAT-tól eltérve, más, ki tudja mikori időkből származó könyvekkel mossák át a gyerekek fejét egyes pedagógusok? "...a pedagógusok elégedetlenek az állami könyvek tartalmával, ezért visszatértek a jól bevált régi könyvekhez, s azokból fénymásolnak a diákoknak." Kitűnő. Gondolom, ezek a magyarságról azt tanítják, hogy bogyókat, gyökereket gyűjtögetett, nyereg alatt puhította a húst, rútak voltak és rövid görbe lábú mongoloidok, akik koszos hordákban áramlottak be Európába, a férfiak a lovaikon aludtak és éjjel nappal irtották az európai civilizációt. Még egyszer kérdezem, hol a tanfelügyelet?
Berecskereki
2014. december 16. 10:55
Szerintem az oktatásnak nem az a problémája, amit a kedves politikusaink és azkambeliek láttatni akarnak, hanem az; a tanítói, tanári tevékenységből csupán szakmai tevékenységet "gyártottak", holott az a tevékenység amelyik az egyén lelki és szellemi tevékenységének a művelője a szakmai tevékenységen túl elhívatást is tartalmaz. Nos ez az elhívatottság hiányzik a többségnél. Ez ütközik ki abban is, amikor felvetődik a tankönyv, a tananyag probléma, a különböző eszközök részbeni hiánya.
Feledi
2014. december 16. 10:01
A tankönyvek minősége számít, a kevésbé átideologizálható tárgyaknál (kémia, fizika, matematika stb.) talán kevésbé. Mindig sok múlik a tanáron is. Egyik történelemtanár külön órát szán Trianonnak, a másik tíz-tizenöt percben "lerendezi", egyik inkább a nagyobb összefüggésekre próbál rávilágítani, a másik sokszor felesleges évszámokkal, eseményekkel terheli diákságát. Igazság szerint a humán tárgyaknak, a történelemnek, az irodalomnak, a magyar nyelvnek több teret kellene adni, a reáliák, természettudományok ismeretanyagát pedig valamelyest csökkenteni érdemes és életközelibbé tenni a gimnáziumi oktatásban. Az emberek gondolkodása is ez irányba mutat, egyébként nagyon helyesen; ismerd fel Arany János vagy Babits Mihály költeményét, tudd, mikor élt és uralkodott Hunyadi Mátyás, ha pedig nem tudod, mik a kvantumszámok vagy a sejtciklus, az emberek ezt legfeljebb pironkodva megmosolyogják.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!