Felmérés: a magyarok tudni akarják, kik pénzelik külföldről a hazai médiumokat
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/07/FHgExvPUk5okAOXovGaItdgaiNJpMJXq4odf9AZexqE/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzFhMjUwODJlNGNjZDQ2YzdhZDE0MmMwNjA0ZGYyMzc0.jpg)
A hazai sajtótermékekhez érkező külföldi források átláthatóságát a válaszadók több mint kétharmada támogatná, derül ki a Nézőpont Intézet friss felmérésből.
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/07/FHgExvPUk5okAOXovGaItdgaiNJpMJXq4odf9AZexqE/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzFhMjUwODJlNGNjZDQ2YzdhZDE0MmMwNjA0ZGYyMzc0.jpg)
A Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) szerdán közleményben szólította fel az Országgyűlés tagjait, hogy ne szavazzák meg a reklámadóról szóló törvény módosítását.
A reklámadó legfelső kulcsának 40-ről 50 százalékra emelése alacsonyabb színvonalú, egyhangú, beszűkülő nyilvánosságot eredményez – írta a szervezet. Az MLE szerint az adó emelésével a tartalom-előállításba visszaforgatható tőke mennyisége csökken, és a jelenlegi szabályozás is éppen elég nagy versenyhátrányt jelent a magyar vállalkozásoknak a globális szereplőkkel szemben.
Álláspontjuk szerint a további adóemelés következményei kiszámíthatatlanok, nem csak az érintettekre nézve, de jelentősen befolyásolják a munkaerő-piaci helyzetet, és a tervezett egyéb adó- és járulékbevételeket.