Döbbenetes javaslattal állt elő a Bloomberg: újabb módszerrel vennének el támogatásokat Magyarországtól
A hírügynökség ötlete komoly változásokat idézhetne elő.
A világ egyik vezető pénzügyi médiumában védte meg Leonid Bershidsky az Orbán-kormány internetadóját. A Berlinben élő gazdasági újságíró szerint az információfogyasztás megadóztatása nem is olyan őrült elképzelés.
„Nincs ok arra, hogy egy társadalom, mely elfogadja a hagyományos telefonálás megadóztatását, elvesse az internetforgalomét” — írja a Bloomberg View-ban megjelent, az Orbán-kormány által bevezetni kívánt internetadóról szóló cikkében a Berlinben élő gazdasági újságíró, Leonid Bershidsky, aki szerint ha egy kormány megadóztatja a fogyasztást, logikus, ha ezt az adatok körére is kiterjeszti.
A cikk szerzője úgy gondolja, a kormánynak meg kellene hajolnia a tiltakozók akarata előtt, még akkor is, ha az internetadó ötlete szervesen illeszkedik az Orbán-kabinet eddigi adópolitikájának és gyakorlatilag az eddigi telefonadó kiterjesztése csak.
„Azzal is lehet érvelni, hogy nekünk, internethasználóknak valójában nincs szükségünk olyan sok videó és hanganyagra, mint amennyit a szolgáltatók, és különösen a reklámozók ránk erőltetnek. Vessünk csak egy pillantást az önmaguktól elinduló videókra a Facebookon és máshol: ha adót kellene fizetnünk a megtekintésünk után, többünk bizonyára blokkolná őket” — írja Bershidsky, aki szerint ha megadóztatnák a nagyfokú internethasználatot, az arra késztetné a nagy techcégeket, hogy forgalomminimalizáló eszközöket fejlesszenek ki.