„A reklámadó Gulyás szerint »többéves vitát követően került bevezetésre«. Valójában ebben a formában tavaly bukkant fel, és akkor egyetlen célja volt, mégpedig az, hogy a lehető legtávolabb tartsa a TV2 felvásárlását tervező nemzetközi szakmai befektetőket. Aztán azért kellett újra elővenni, mert hiába sikerült baráti kezekbe juttatni a csatornát, ez önmagában kevésnek bizonyult a piaci pozíciók megváltoztatásához. A TV2 számára az RTL Klub gazdasági eredményének állami lenullázása új távlatokat nyithat.
Fideszes szövegből az »extraprofit« kifejezés valószínűleg valamilyen belső szabályzat alapján nem maradhat ki, még akkor sem, ha egy olyan ágazatról beszélünk, ahol évek óta szűkül a piaci mozgástér. Tessék talán erről a TV2 új tulajdonosát megkérdezni, akinek a vezetése alatt a csatorna jó ideje masszívan veszteséges. Hovatovább a televíziós piac szereplői a minden vállalkozás által fizetendő adókon túl eddig is fizettek »reklámadót«: 1996 óta a reklámbevételeik egy részét – jelenleg két és fél százalékát – magyar gyártású filmek készítésére kell költeniük. Ami rendben is van, mert ez így tényleg a sokszínűséget szolgálja. Némi extra profit a mai médiarendszerben talán csak oda jut, ahol az állam az adott médium érdemein felül költi a reklámra szánt közpénzeket. Erről pedig a legjobb sztorikat a már kicsit másképp talpnyaló Magyar Nemzet vagy Heti Válasz tudná mesélni, akiknek most rosszul esik, hogy valaki lenyúlja a lopott mézesbödönt.