Valószínűleg emberi hiba miatt ment össze majdnem a két vonat Dunakeszinél

2014. július 21. 09:32

A Vác felől érkező vonat mozdonyvezetője nem vette figyelembe a megálljt parancsoló jelzőt; de hibázott az állomás forgalmi szolgálattevője is, aki nem az eredetileg tervezett vágányra irányította a Budapest felől érkező másik vonatot.

2014. július 21. 09:32

A Máv Zrt. vasútbiztonsági vezetője szerint nagy valószínűséggel emberi hiba okozta a Dunakeszinél történteket. Szombaton két vonat ugyanazon a vágányon egymással szemben haladt, és alig 40 méterre állt meg egymástól. 

Kertész Ottó a Kossuth rádió 180 perc című hétfő reggeli műsorában elmondta: a veszélyhelyzetet az okozta, hogy a megálljt parancsoló jelzőt nem vette figyelembe a Vác felől érkező vonat mozdonyvezetője, és így a 8. vágányon, Budapest felől érkező személyvonattal szembehaladt, mivel annak a vonatnak állították be a váltókat. Azzal kapcsolatban, hogy a Budapest felől érkező személyvonatot nem az eredetileg tervezett 3-4. vágányra fogadta Dunakeszi, hanem a 8. vágányra, azt közölte: ebben az esetben az állomás forgalmi szolgálattevője hibázott.

A esetről a héten hallgatják meg a mozdonyvezetőt és a forgalmi szolgálattevőt - mondta Kertész Ottó.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet kommunikációs vezetője, Bajkó Erika vasárnap azt közölte az MTI-vel, hogy megfelelően működött a vasúti biztosítóberendezés és az úgynevezett vonatbefolyásoló rendszer szombaton Dunakeszinél. „Az eddigi információk szerint Dunakeszi állomás, eddig tisztázatlan okból, az eredetileg tervezett 3-4. vágány helyett a 8. vágányra fogadta a Budapest felől érkező személyszállító motorvonatot, amely a biztosítóberendezés korábban már ismert hibája miatt óránkénti 15 kilométeres sebességnél kisebb sebességgel haladt be az állomásra” – közölte akkor.

Hozzátette: a másik, Vác felől érkező vonatnak a bejárati jelzőnél kellett volna várakoznia, amíg a motorvonat elhagyja az állomást. A vonat azonban túlment a számára tilos jelzést mutató vörös jelzőn, „felvágta”, vagyis átállította az első váltót, majd kitérő állású váltón haladt keresztül, és így ugyancsak a 8. vágányra terelődött. „A vonatbefolyásoló berendezés – észlelve, hogy a vonat meghaladta a vörös jelzést – megkezdte a vonat vészfékezését. Eközben a motorvonat vezetője is észlelte a szembejövő vonatot, és ő is megállította a saját vonatát, így a két vonat egymástól 38,2 méterre állt meg” – mondta vasárnap Bajkó Erika.

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
*ufó*
2014. július 21. 12:04
japánban ilyenkor a közlekedési miniszter harakiri-t követne el, úgy is mondják, hogy szeppuku nálunk majd kirúgják a portást, a fideszes főnököt meg kitüntetik + pénzjutalom, miközben a keleti nyitás-ról röfögnek majd tovább
Apáczai
2014. július 21. 10:45
Annyira összement a két vonat, hogy a bakter észre sem vette azokat. Ólyan picurkák lettek, mint az árak a firkász töppedt esze.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!