„A nem hivatalos információk szerint elég nagy volt az első szám iránti érdeklődés, ez biztató” – ezt még július 3-án, a folyóirat második száma megjelenésének napján közölte a Mandiner érdeklődésére a Magyar Krónika szerkesztőségi titkára. Azt szerettük volna megtudni, hogy hogyan fogyott az első szám, melynek bemutatójáról mi is írtunk. Akkor azt a választ kaptuk, hogy a pontos eladási adatokat minden hónap 20. napja után kapják meg a terjesztéssel megbízott Lapkertől, utána tudják megmondani a pontos számokat.
Mostanra összesítették a számokat, újabb érdeklődésünkre pedig közölték is azokat. Eszerint a 10500 nyomott példányból 5821-et adtak át térítésmentesen közintézmények, könyvtárak, illetve iskolák számára. A Lapkerhez terjesztésre 3700 példány került, ebből 1750-et adtak el. A kiadóban 979 darab maradt, ebből 240-et adtak el alternatív terjesztésben, míg 500-at tiszteletpéldányként, illetve promóció keretében osztogattak el.
A Magyar Krónika részéről megjegyezték: az első szám megmaradt példányainak értékesítése folyamatos, naponta 2-5 darabot adnak el belőle.
Arról is érdeklődtünk, hogyan áll a lap előfizetőinek száma. Mint megtudtuk, a második számtól kezdve már 550 előfizetővel rendelkeznek, a harmadik számtól pedig várhatóan meghaladják a 700-as számot.
Három számot finanszíroz a Fidesz pártalapítványa
A Magyar Krónika június eleji sajtóbemutatóján elhangzott: a „fikakultúrával” szakítani akaró, helyette az örömöt a középpontba helyezni igyekvő lap első három számára 30 millió forintot biztosít a Fidesz pártalapítványa, a Polgári Magyarországért Alapítvány, hosszútávon viszont a piacról – vagyis az előfizetési díjakból, a hirdetésekből és támogatói bevételekből – kell megélnie a Magyar Krónikának. Kerényi Imre akkor azt mondta: mindent el fog követni annak érdekében, hogy ne legyen szükség hirdetések megjelentésére a lapban, mivel ő maga nem híve a reklámnak.