Áderhez fordult levélben az RTL csoport

2014. június 13. 12:19

Séri a sajtószabadságot és a versenysemlegességet a reklámadó – írták levélben az RTL vezetői Áder János köztársasági elnöknek. A médiacég vezetői arra kérték a köztársasági elnököt, hogy ne írja alá a parlamentben elfogadott törvényt.

2014. június 13. 12:19

Levélben fordult Áder János köztársasági elnökhöz az RTL csoport, azt kérve az államfőtől: ne írja alá a reklámadóról szóló törvényt, mert az szerintük „sérti közösen vallott európai értékeinket, így elsősorban a sajtószabadságot és a versenysemlegességet”. A Luxemburgban íródott levelet – amely szerdai keltezésű, de a tévétársaság pénteken tette közzé a sajtó informálására fenntartott oldalán – Guillaume De Posch, az RTL csoport társ-vezérigazgatója és Andreas Rudas, az Magyar RTL Zrt. igazgatóságának elnöke írta alá.

A levélben a reklámadó bevezetését a kormánypárti többség és az ellenzéki szélsőjobboldal kísérletének tartották arra, hogy ellehetetlenítsék a magyar médiapiac legnagyobb szereplőjét. Aggályosnak tartják, hogy költségvetés szempontjából minimális reklámadó csaknem felét társaságuknak kell megfizetni, miközben részesedésük a teljes reklámpiacból nagyjából 15 százalékos. Azt is írták: az RTL Magyarország már ma is nagyobb összeggel árul hozzá a közteherviseléshez, mint a reklámadóból várt állami bevétel.

Kifogásolták azt is, hogy a jogszabályt az Országgyűlés társadalmi vita vagy szakmai egyeztetés nélkül, a teljes magyar kommunikációs szakma ellenzése mellett fogadta el. Azt írták, az RTL 17 éve van jelen Magyarországon, és nemcsak a magyar médiapiac legnagyobb szereplője, de egyben legjelentősebb külföldi befektetője is. Emlékeztettek: bő két éve hét kábelcsatornát is vásároltak, ezzel a Magyarországon megtermelt nyereségük igen komoly részét a magyar piacba forgatták vissza. Hozzátették: tizenöt éve a magyar televíziós piac legnézettebb szereplőjeként működnek.

Az Országgyűlés által szerdán elfogadott jogszabály értelmében a reklámokból származó árbevétel, valamint a saját célú reklámok költsége után adót kell fizetnie a jövőben a médiavállalkozásoknak, kiadóknak, a szabadtéri reklámhordozók hasznosítóinak, az internetes reklámok közlőinek. A jogszabály különböző adósávokban határozza meg a reklámbevételek adóját: félmilliárd forintos árbevételig 0 százalékos, 20 milliárd forint felett azonban már 40 százalékos adót kell fizetni.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 23 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Peter8811
2014. június 19. 08:18
Bokrosnál is ez volt csak az Ny-nyel kezdődő és az ugdíjra végződőt reformálta a felére,valami Rikkardiólogiai panamai közgazdasági rendezőelv szerint.
Akitlosz
2014. június 14. 00:04
Azt nem tudom, hogy a sajtószabadságot sérti-e a törvény, de a versenysemlegességet egészen biztosan, lásd a két egyforma feltételekkel koncessziós jogot adott országos kereskedelmi adóra a TV2-re és az RTL Klubra más és más szabályok vonatkoznak. Ez minimum nem fair.
Peter8811
2014. június 14. 00:04
"A FIDESZ közeli csatornák a FIDESZ közeli cégek reklámjait nyomja!" Egy náci a mondat végét is többesszámba tette volna tehát, Pontosítok: A FIDESZ közeli csatornák a FIDESZ közeli cégek reklámjait nyomják! Vagy: A FIDESZ közeli csatorna a FIDESZ közeli cégek reklámjait nyomja! Üdvözlettel egy Bakkancs!
S0ma
2014. június 14. 00:04
Inkább termeljünk uborkát, most van a szezonja.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!