Így álltak be a „független” lapok Kamala Harris mögé
Az Economisttól a New York Times-on át a Rolling Stone-ig: angolszász újságok tucatjai álltak be nyíltan a demokrata jelölt mögé az amerikai elnökválasztáson.
Sürgős eljárásban tárgyalják szerdán a reklámadóról szóló javaslatot, amin máris változtatnának: a veszteséges médiavállalkozások leírhatnák veszteségük egy részét az adóalapból. Ezzel leginkább a TV2 járhat jól, amely viszonylag nagy bevétele ellenére is veszteséges volt 2013-ban.
Mérséklődhet a reklámadó idei mértéke azoknál az érintett médiavállalkozásoknál, amelyek a társasági adóban vagy a személyi jövedelemadóban a korábbi években elhatárolt veszteséget halmoztak fel – egy erről szóló módosító indítványt fogadott el kedd esti ülésén az Országgyűlés törvényalkotási bizottsága.
A Ház szerdán szavaz sürgős eljárásban a reklámadóról szóló törvényjavaslatról, amely adóval sújtaná a reklámokból származó árbevételt, és a saját reklámok költsége után is felszámítanák.
A törvényalkotási bizottság kedden folytatta le az előterjesztés részletes vitáját, amelynek során kormánypárti támogatással, az ellenzéki képviselők elutasítása mellett fogadott el egy változtatást az eredeti előterjesztésen. Eszerint az idén kezdődő adóév adóalapját mérsékli a társasági adóban és a személyi jövedelemadóban a korábbi években elhatárolt veszteség ötven százaléka.
Mint ismert: a TV2 tavaly mintegy 10,8 milliárd forint mérleg szerinti veszteséget könyvelt el, miközben a nettó árbevétele 16,2 milliárd forint volt.