Aligha adják át áprilisig a 4-es metrót

2014. február 03. 10:45

A 4-es metró tesztüzeme során rendszeresen rossz irányba indulnak a szerelvények és rossz oldalon nyílnak az ajtók, ezért valószínűtlen a márciusi átadás. Eddig két napot sikerült a szerelvényeknek hibamentesen futnia, és hatvan ilyen nap lenne szükséges az üzembe helyezéshez.

2014. február 03. 10:45

A járművek túlfutnak a megállón, rossz irányba indulnak, az ellenkező oldali ajtók nyílnak: ezek a leggyakoribb hibák a 4-es metró tesztüzeme során – írja a Népszabadság.

A vonal átadásához szükséges használatbavételi engedély kiadásához hatvan nap hibamentes futás szükséges, eddig azonban csak két ilyen nap volt, ezért nem valószínű, hogy sikerül tartani a márciusra tervezett átadást. (A végleges engedélyt egy év utasforgalmi teszt után adják ki.)

A Népszabadság úgy tudja, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság már jelezte: ha napokon belül nem csökken a hibagyakoriság, akkor nem tudják kiadni az engedélyt. A lap szerint az Alstom félkész járműveket szállított Budapestre, ugyanis a lengyel gyárban nincsen a teszteléshez megfelelő hosszúságú pálya, ezért most jönnek elő a hibák.

A helyzetet az is nehezíti, hogy más technológiát épített a szerelvényekbe az Alstom, és mást a pályába a Siemens: ezeket kellene most összehangolni. A lap által megkérdezettek szerint csoda lenne, ha márciusban sikerülne átadni a 4-es metrót.

Összesen 42 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Bro222
2014. február 04. 14:46
Szurkoljatok csak Népszabócskák, de ez a sok genyóskodódás a végen jó ha csak az egyharmadra lesz elég...
Gregorius
2014. február 03. 19:45
Ritka nagy marhaság volt annak idején a belső vezérlést (Alstöm) és a külső biztonsági/irányító rendszert két külön cégtől ( Alstöm és Siemens) venni, amikor mindkét társulatnak szerintem van komplett rendszere. Most a hibáknál mindig a másikra mutogatnak. Mérnök ilyen bevásárlást nem csinálna...
Akitlosz
2014. február 03. 15:27
Számít már ez? Már 2003. júliusában át kellett volna adni a metrót. Ehhez képest még pár év már igazán nem tétel. Amúgy minek kellett ezeket a vacak francia metrókat megvenni, amelyek képtelen teljesíteni a magyar elvárásokat, előírásokat? Orosz vagy német metró nem volt a piacon? Ezért ki kapott becsületrendet?
kjkj945
2014. február 03. 13:08
demckijnek csak a francuzi volt a jó!!! Bezzeg az oroszok már 1998 előtt átadták volna!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!