Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
A 4-es metró tesztüzeme során rendszeresen rossz irányba indulnak a szerelvények és rossz oldalon nyílnak az ajtók, ezért valószínűtlen a márciusi átadás. Eddig két napot sikerült a szerelvényeknek hibamentesen futnia, és hatvan ilyen nap lenne szükséges az üzembe helyezéshez.
A járművek túlfutnak a megállón, rossz irányba indulnak, az ellenkező oldali ajtók nyílnak: ezek a leggyakoribb hibák a 4-es metró tesztüzeme során – írja a Népszabadság.
A vonal átadásához szükséges használatbavételi engedély kiadásához hatvan nap hibamentes futás szükséges, eddig azonban csak két ilyen nap volt, ezért nem valószínű, hogy sikerül tartani a márciusra tervezett átadást. (A végleges engedélyt egy év utasforgalmi teszt után adják ki.)
A Népszabadság úgy tudja, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság már jelezte: ha napokon belül nem csökken a hibagyakoriság, akkor nem tudják kiadni az engedélyt. A lap szerint az Alstom félkész járműveket szállított Budapestre, ugyanis a lengyel gyárban nincsen a teszteléshez megfelelő hosszúságú pálya, ezért most jönnek elő a hibák.
A helyzetet az is nehezíti, hogy más technológiát épített a szerelvényekbe az Alstom, és mást a pályába a Siemens: ezeket kellene most összehangolni. A lap által megkérdezettek szerint csoda lenne, ha márciusban sikerülne átadni a 4-es metrót.