A civilek Mányi terveivel azért nem voltak igazán elégedettek, mert a parkkal tulajdonképpen az említett játszótértől eltekintve nem csinált semmit; mereven elkülönülten kezelte az épületet és a parkot. Perényi László, aki maga is építész, azt mondta: annak idején az egyesületnek megmutatták a pályázatra beérkezett terveket, és ugyan volt sok „vagányabb elképzelés”, ami neki jobban tetszett, de Mányi tervének az mindenképp az előnye, hogy nem nyúl hozzá látványosan az épülethez, vagyis a nagyközönség számára jobban befogadható.
Mit lehetne tenni, hogy átalakítás ide, fejlesztés oda, legalább az autók eltűnjenek a parkból? – kérdeztük a civileket. „Ez egy nehéz ügy, mert a park elvileg mindenkié, de igazából senkié” – summázta Perényi László. A Múzeum a használója, a kerületbe esik, a fővárosi önkormányzat a kezelője és az Emberi Erőforrások Minisztériuma a fenntartó, vagyis négy lábon áll a dolog – magyarázta.
Ennek ellenére a Fővárosi Önkormányzat és a Józsefvárosi Önkormányzat egyaránt azzal hárította el megkeresésünket, hogy a Múzeumkert állami, és nem önkormányzati tulajdon, így kérdéseinkre nem tudnak válaszolni. A minisztériumból azt írták, hogy szerintük sincs ez jól, de majd pályáznak EU-s pénzre, és addig is persze jó lenne, ha a mélygarázsban parkolnának. Amire ugye nincs pénze a Múzeumnak.
Sipka Júlia, a CAPE elnökségi tagja úgy véli: nem az a legfőbb gond, hogy sok kézben van a Múzeumkert, hanem, hogy senki sem tudja, mit akar, és még pénz sincs. Szerinte ha lenne rá forrás, jönnének az ötletek, és kompromisszum is születne. Felvetette: akár egy, a városligetihez hasonló múzeumnegyed is elférne a környéken, amibe a MÁV-szimfonikusok korábbi székházát és a Mikszáth téri Sophianum-ot is be lehetne vonni, így a műemléképületek is megfelelő módon hasznosulnának és zöld területhez sem kellene hozzányúlni – de mint mondta, ez egyelőre csak az ábrándozás szintjén létezik.