Folyamatos támadás alatt a szuverenitásunk – interjú Tuzson Bence igazságügyi miniszterrel
Mi várható a soros elnökségtől az igazságügy területén? Mit gondol az uniós vitákról? Mit tehetünk Európa és hazánk versenyképességéért?
Idén negyedszer rendezik meg Galyatetőn a Superweek konferenciát, ami nemzetközi hírre tett szert az évek alatt. A Superweeket kitaláló és szervező Bánóczy Zoltán emailben válaszolt a Mandiner.startup kérdéseire. Bánóczy elárulta, miért változott a rendezvény fókusza, és azt is elmondta, milyen lemaradást lát a magyar digitális iparban.
Mennyiben változott a Superweek koncepciója az első, 2011-es konferenciához képest?
A lehetőségeink lettek inkább mások azóta, a cél állandó; minden évben a világ legjobb analitikai konferenciáját szeretnénk megcsinálni - talán idén tényleg sikerül. Már 2012-ben is beleszagolhattunk Galyán a friszkói levegőbe, megmérhettük magunkat világviszonylatban, idén azonban nekem is minden reményemet beteljesíti a program.
A koncepcióváltást arra értem, hogy eleinte erős keresőoptimalizálási meg PPC lába is volt a konferenciának, ma meg minden az analitikáról szól. Ennyire megváltozott ez alatt a néhány év alatt az online piac? Vagy erre a tudásra van a legnagyobb igény?
A program összeállítása valahol az én ízlésem alakulását követi; úgy távolodott az érdeklődésem az egyéb PPC/SEO lábaktól, ahogy az az évek során a programon látszik. De talán nem is az én ízlésemről van itt szó, hanem a világ errefelé haladt, miközben itthon érdeklődés középpontjában többnyire az áll, hogy hogyan tudok első lenni arra a „vásárlás” kulcsszóra? Nagyon csúnyán és kétségbeejtően le van a hazai piac maradva, úgy rugdossák ki alólunk a stokedliket a regionális versenytársaink, hogy öröm nézni – mármint nekik.
Kikből áll a közönség? Mekkora részt tesznek ki azok, akik évről
évre visszajárnak?
20 ország vezető webes szakemberei, középvezetői és elemzői. Az első három évben 50-60% volt a visszajárók aránya – ám idén túlnyomó többségbe kerültek a külföldi látogatók, akik között sok az új.
Mitől változott meg a hazai résztvevők aránya a teljes közönségben? Kevesebben lettek, vagy csak a külföldi részvétel ugrott meg?
Valahogy mintha az egyre erősödő analitikai vonal más közönséget vonzana; a hazaiak kevesebben, a külföldiek egyre többen kezdtek lenni.
Mi az, ami miatt más országokból is sokan jelentkeznek résztvevőnek?
Az előadók és program. Olyan szakemberek tartanak egész napos, ún. Google Analytics Qualified Individual, hivatalos bizonyítványt is adó tréningeket, akik a GA születésénél bábáskodtak és alig évente fordulnak elő Európában. Érkeznek előadók a San Francisco-Seattle-Minneapolis háromszögből, Európa több országából és Indiától Izraelig.
Az idei programban kik a legnagyobb nevek?
Nagyon durva a szakember-koncentráció, de nyilván Avinash Kaushik a húzónév. Előadnak egy olyan webes részterület kiemelkedő képviselői, mely webes részterület a digitális ipar rendező elve és motorja lesz a következő években.
2012-ben volt Superweek Romania is, Sinaiában. Mi lett a román próbálkozással?
Gyönyörű hegyvidéki helyszínen, Bukaresttől másfél órányi autóútra, a Kárpát-hegység gerincén sikerült 2012. október 23-24-én tartani az első romániai rendezvényt, amit tavaly nagy bánatunkra nem tudtunk újra megvalósítani. A mostani galyatetői programszervezés hatalmas energiákat kötött le, de majd idén!