Rendbeteszik a reptér tömegközlekedését

2013. december 09. 19:38

Megállapodást kötött a földi személyszállítási szolgáltatások fejlesztéséről a Budapest Airport és a Budapesti Közlekedési Központ. Új jegyautomatákat hoznak létre a reptér körül, és rendet tesznek a taxisok körül is.

2013. december 09. 19:38

A Budapest Airport hétfői, MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, a 2B terminálon már működő BKK ügyfélszolgálati ponton kívül további, jegyeket és bérleteket értékesítő, valamint az utasok tájékoztatását szolgáló ügyfélpontot hoznak létre a 2A terminál érkezési szintjén, emellett bérlet- és jegykiadó automatákat helyeznek ki a reptéri buszmegállókban. A reptér többnyire az üzemeltetési és fenntartási költségek átvállalásában veszi ki részét, és vállalja az új jegyautomaták telepítési költségeit.

A megállapodás másik eleme, hogy december 10-től a Budapest Airport biztosítja, hogy kizárólag a BKK-nál regisztrált, jogszerűen üzemelő budapesti taxik használhatják korlátlanul a 2-es terminál közúti előterén érvényes díjmentes türelmi időszakot. A központ vállalta, hogy legalább hetente háromszor ellenőrzi a taxisokat.

Emellett a reptér jogosult a taxidrosztok használatára pályázatot kiírni és azt a saját feltételei alapján, saját hatáskörben, önállóan értékelni, amelyet előzetesen egyeztet a BKK-val és a Főpolgármesteri Hivatallal. A megállapodást Jost Lammers, a Budapesti Airport vezérigazgatója és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója írta alá.

„Míg korábban egy Budapestre érkező turistának nem lehetett a budapesti közlekedésről információt szerezni vagy bankkártyával jegyet venni a reptéren, addig mára a hazánkba érkező külföldiek teljes körű és átfogó tájékoztatása, a bérlet- és jegyvásárlás lehetőségének biztosítása a cél. Ez az ország és a főváros kedvező megítéléséhez is hozzájárul” – fogalmazott Vitézy Dávid a megállapodást követően.

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
ebiili
2013. december 10. 08:48
Talán egy gyorsforgalmi piros vonatot kellene a Keletiig üzemeltetni,addig is megfelelő buszjáratot.Miért érdemel ilyet más európai főváros???,
rosszkutya
2013. december 09. 20:22
"...rendet tesznek a taxisok körül is." "...a reptér jogosult a taxidrosztok használatára pályázatot kiírni és azt a saját feltételei alapján, saját hatáskörben, önállóan értékelni..." "A központ vállalta, hogy legalább hetente háromszor ellenőrzi a taxisokat." A reptéri drosztokat még az ideg- és elmeháborodott D.G. szervezte ki a reptérnek, hogy azután a másik gyagyás (Ferenc) szomszédja kedvére gazdagodhasson rajtuk Zóna névre hallgató cégével. Az indok már akkor is az volt, hogy onnantól majd rend lesz. Verest és a Zónát elzavarták a gyagyásokkal együtt és jött a Vegyépszar-taxi, most éppen nekik fúj a szél, ők keresik betegre magukat a taxisokon. Hogyhogy rendet tesznek? Miért, most nincs rend? Hát nem pont azért játszották egyszer (kétszer) már magáncégek kezére a főváros drosztjait (térítésmentesen), hogy rend legyen? Ha nincs rend, most mitől lesz, miközben a korábbiakhoz képest semmi nem változik? A képlet a következő: Adott egy taxis vállalkozó, akit, miután különböző személyi és tárgyi feltételeknek eleget tett, az állam és a főváros felruház taxi szolgáltatás végzésére. Taxisunk a drosztok használatáért fizet a fővárosnak. Az engedélye egész Budapest területére érvényes, kivéve a repülőteret. Azon a taxiállomáson csak akkor állhat meg, ha előzőleg szerződik azzal a fuvarszervező céggel, amelyik a reptér "hivatalos partnere". A szerződés értelmében franchise-díjat ÉS fuvaronkénti leadót fizet azután a droszt után, amit a főváros térítésmentesen bocsájtott a reptér rendelkezésére. Tudjuk követni? Ezt most sikerül megkoronázni azzal, hogy a főváros heti 3 ellenőrzést vállalt, melynek költségeit - miután a cikkben egy kurva szó sincs arról, hogy ezentúl a reptér fizetne azért a drosztért a fővárosnak, amin egyébként brutál pénzeket kaszál - feltehetően az adófizetők fogják fizetni. További érdekesség, hogy a főváros időközben új taxirendeletet fogadott el, amely szigorú előírásokat tartalmaz a taxisokra és járműveikre nézve, és amelynek célja az egységes szolgáltatási színvonal kialakítása, valamint a szolgáltatás biztonságának, kiszámíthatóságának növelése. Milyen rendteremtésre hivatkozik ezután bárki is a repülőtéri taxiállomások kiszervezése kapcsán, miközben a szolgáltatás színvonalát a fővárosi taxirendelet garantálja, a rendet pedig a BKK ellenőrei fogják biztosítani?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!