Itt vannak a számok: így működik a rezsicsökkentés
Bár a rendszert több kritika éri, a számok nem hazudnak,: az áram- és a gázrezsi egy friss felmérés szerint is Magyarországon a legalacsonyabb az Európai Unión belül.
Megállapodást kötött a földi személyszállítási szolgáltatások fejlesztéséről a Budapest Airport és a Budapesti Közlekedési Központ. Új jegyautomatákat hoznak létre a reptér körül, és rendet tesznek a taxisok körül is.
A Budapest Airport hétfői, MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, a 2B terminálon már működő BKK ügyfélszolgálati ponton kívül további, jegyeket és bérleteket értékesítő, valamint az utasok tájékoztatását szolgáló ügyfélpontot hoznak létre a 2A terminál érkezési szintjén, emellett bérlet- és jegykiadó automatákat helyeznek ki a reptéri buszmegállókban. A reptér többnyire az üzemeltetési és fenntartási költségek átvállalásában veszi ki részét, és vállalja az új jegyautomaták telepítési költségeit.
A megállapodás másik eleme, hogy december 10-től a Budapest Airport biztosítja, hogy kizárólag a BKK-nál regisztrált, jogszerűen üzemelő budapesti taxik használhatják korlátlanul a 2-es terminál közúti előterén érvényes díjmentes türelmi időszakot. A központ vállalta, hogy legalább hetente háromszor ellenőrzi a taxisokat.
Emellett a reptér jogosult a taxidrosztok használatára pályázatot kiírni és azt a saját feltételei alapján, saját hatáskörben, önállóan értékelni, amelyet előzetesen egyeztet a BKK-val és a Főpolgármesteri Hivatallal. A megállapodást Jost Lammers, a Budapesti Airport vezérigazgatója és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója írta alá.
„Míg korábban egy Budapestre érkező turistának nem lehetett a budapesti közlekedésről információt szerezni vagy bankkártyával jegyet venni a reptéren, addig mára a hazánkba érkező külföldiek teljes körű és átfogó tájékoztatása, a bérlet- és jegyvásárlás lehetőségének biztosítása a cél. Ez az ország és a főváros kedvező megítéléséhez is hozzájárul” – fogalmazott Vitézy Dávid a megállapodást követően.