A román hatóságok továbbra sem találták meg a Bechtellel kötött szerződés eredeti példányát, annak ellenére, hogy emiatt ismeretlen tettes ellen augusztusban büntetőfeljelentést tett a korrupcióellenes ügyészségen.
Az Adrian Nastase vezette szociáldemokrata kormány 2003-ban sürgősségi rendelettel hagyta jóvá, hogy a román útügyi hatóság versenytárgyalás nélkül szerződést kössön az amerikai céggel. Az Európai Unió által is bírált szerződésről a román lapok azt állították: ez volt az ára Románia NATO-csatlakozásának. Románia ebben arra vállalkozott, hogy uniós támogatás nélkül, kizárólag költségvetési forrásokból finanszírozza a Nagyvárad-Kolozsvár-Marosvásárhely-Brassó nyomvonalon haladó sztráda megépítését, de erre sosem jutott elegendő pénz.
Azóta a román politikai paletta valamennyi nagy pártjának – összesen nyolc – minisztere váltotta egymást a közlekedési tárca élén, és a román politikai pártok egymásra próbálják hárítani a felelősséget a rendkívül drágán épített, de befejezetlenül maradt észak-erdélyi autópálya ügyében.