Elárulta a MÁV főigazgatója, mi lesz a vasútállomásokkal
Fekete Zoltán kijelentette, első a közlekedési, a vasúti funkció megtartása, ennek rovására fejleszteni nem lehet, de a helyi közösségek ellenében sem.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete sztrájkbizottságot alakított azt követően, hogy a mozdonyvezetői bértáblát a munkáltató 2014. január 1-jével felmondta a 10 év alkalmazott bértáblát.
A szakszervezet két okból alakította meg a sztrájkbizottságot, egyrészt, mert „egy tollvonással elvették a mozdonyvezetői életpályamodellt, azt a korábbi munkáltatói ígérvényt, amire a munkavállalók eddig bizton számíthattak”. Másrészt, mert a MÁV-Start Zrt. – amely január elsejétől mint integrált személyszállító társaság jön létre – úgy módosítaná a kollektív szerződést, hogy az csökkentené a mozdonyvezetők műszakpótlékának mértékét illetve egyéb jövedelmi elemeit is. A munkáltató ezen felül az integrációt felhasználná arra is, hogy a mozdonyvezetők foglalkoztatási szabályait is megrongálja.
Az érdekvédelmi szervezet emlékeztetett arra, hogy már ezt megelőzően is jelezték: az integrációnál csak ahhoz ragaszkodik, hogy a jelenleg érvényes és hatályos bértábla, foglalkoztatási szabályok és jövedelmi elemek ne változzanak.