A motivációval soha nem lesz gond nálunk, új kihívásokat mindig találunk majd, de ha nekünk nem is, a kreatívoknak és a megbízóknak biztosan jó, ha állandó verseny van a kegyeikért. Nekem sem lesz ellenemre.
Milyen a KreaNod megítélése a kreatív szcénában? Sokan mondják, hogy árletörő hatású, és ezért rontja a kreatívok piacát?
A visszajelzések 95%-a nagyon pozitív, ami minket is meglepett. Elég kevés negatív kritika jutott el hozzánk, és azok is csak az indulás környékén, de persze lehet még néhányakban ellenérzés velünk kapcsolatban. A kritizálók azonban sok körülményt nem vesznek figyelembe. Tény és való, hogy csak egy ember nyerheti el a felajánlott díjazást, de a nyereségvágyon túl még rengeteg indíttatás létezik, amiért részt vesznek a pályázatokon. Van a közösségben GYES-en lévő kismama, aki így szeretne munkában maradni, van jó néhány diák, akik a KreaNod révén ismerkednek az éles megbízásokkal és ügyfélkezeléssel, akadnak vidéki dizájnstúdiók, akik általunk próbálják meg leküzdeni a korlátokat, és nem egy kreatív természetesen csak a versengés, vagy az érdekes feladatok miatt indul.
Egyébként sem mindenkit bíznak meg állandóan százezer forintos logótervezéssel, és valószínűleg senki nem is így kezdi, csak később sokan hajlamosak elfelejteni, honnan jöttek. Nálunk ráadásul minimális díjazás is van, pont a kreatívok munkájának tisztelete miatt. Csak hogy a példánál maradjunk, a KreaNodon 40 ezer forint díjazást kell minimum felajánlani egy logópályázathoz. Itthon nagyon sokan vállalnak ilyesmit 20-30 ezer forintért, jó néhány megbízó sokallta is ezt, de mi kitartottunk. Arról pedig ne legyen senkinek illúziója, hogy mi történne, ha mi nem lennénk. A kispénzű megbízók nem kezdenék el megfizetni a nagyon drága dizájnereket, hanem találnának a környezetükben olyanokat szép számmal, akik nálunk is olcsóbban megcsinálják, de azoknak a minősége olyan is. A mi létezésünk remélhetőleg arra lesz hatással, hogy a kisebb megbízók is minőségi partnerekre bukkanhatnak, mert ahogy egy régi kreatívunk fogalmazott: „Mi megtisztítjuk a piacot, mert itt a kóklereknek semmi esélye az érvényesülésre.”
Egyébként én is kreatív oldalról jöttem, és olyan oldalt terveztem, amit szívesen használnék. A lelkiismeretem tiszta ilyen szempontból. De a bírálóknak nem kell aggódniuk: ha olyan kizsákmányoló ez a modell, akkor feltételezhetjük, hogy a kollégáik sem buták, így előbb-utóbb nem lesz, aki részt vegyen a pályázaton, mi pedig szépen csődbe fogunk menni. Várjanak erre! A munkák minősége azonban eddig önmagáért beszél, ha pedig a megbízók is elégedettek – márpedig dizájnpályázatoknál 100%-ban azok –, akkor mondjuk úgy, hogy a piac eldöntötte a kérdést. Mindenesetre az én fejemben egy olyan portál él, amit menő kreatívoknak is megéri használni, de ehhez még fejlesztetnünk kell. Remélem, a bírálatok is általában a crowdsourcingról kialakult – általam is sokban osztott – képnek szólnak, és nem kifejezetten a KreaNodnak.