Drágább lett a fővárosi taxizás

2013. szeptember 02. 09:03

Szeptember 1-jétől csak egységes tarifával fuvarozhatnak a taxitársaságok, megszűntek az eddigi kedvezmények is.

2013. szeptember 02. 09:03

Ezentúl az alapdíj minden társaság esetében 450 forint lesz, amin felül kilométerenként 280 forintot kell fizetnie az utasoknak.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 47 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Autofocus
2013. szeptember 03. 11:58
Lehet engem álmodozónak nevezni, de van elképzelésem arról, hogyan kellene ennek működni egy ekkora nagyvárosban, és az elképzeléseimnek is van annyi köze a valósághoz mint a mostani szabályozásnak. Úgy nézne ki hogy lenne a taxiban kötelező GPS alapú viteldíj kalkulátor, amely a cím beírása után rögtön kiszámítja és mutatja az útvonaltervvel a várható tarifát, így az utas egyrészt látja mi vár rá, másrészt mutatja az útvonalat is. Innentől nincs meglepetés a fizetésnél. A taxisok száma nem lenne limitálva, és a tarifa sem, viszont ki kellene írni nagy betűkkel a taxikra mint ma, és mindenkit ugyanolyan szigorúan ellenőriznének a hatóságok, mint a kiemelten adóelkerülés veszélyes szakmákat. Cserébe érdekeltté tennék a taxisokat a korszerű járműpark fenntartásában, mégpedig úgy, hogy a zéró emissziós vagy pl. tisztán CNG üzemű takkerek jelentős adó vagy koncessziós díj kedvezményt kapnának. Utas oldalról meg tudna jelenni a tarifákban a szolgáltatási színvonal közti különbség: legolcsóbb az egyszemélyes taxi lenne, ez adott esetben tényleg miniautókkal megvalósítható, azután a rendes, 4 utasos "fapados", esetleg gyűjtőtaxi, végül a plusz igényeket megjelenítő exkluzív autó, egyenruhás, nyelveket beszélő sofőr, kisbusz, 5+ utas, extra csomagtér (kombi) stb. kategóriákkal. Mert kb. ezek a spéci igények most is megvannak az utasok részéről. Ami pedig a fuvarszervezést illeti, azt a részét szabályoznák be erősen: ugyanolyan kauciós rendszerrel mint az utazásszervezőket/utazási irodákat vagy a biztosítási alkuszokat, és a szabályozási környezetet úgy alakítanák ki hogy a taxisok önszerveződéséből létrejövő fuvarszervező "szövetkezeteket" helyzetbe hozza a külsősökkel szemben.
Autofocus
2013. szeptember 03. 11:36
Ne mondd nekem hogy 170-es tarifa mellett, mondjuk 10 % szervezői jutalékkal ne lehetne megkeresni taxizással legálisan annyit mint egy bolti pénztáros vagy egy teherautósofőr vagy egy pék. Mert azzal amit a taxistól elvár a piac, kb. ez a realitás. Meg nyilván lenne igény drágábban is nyelveket beszélő mercis sofőrre is, de az egységes tarifa felfelé sem fogja engedni a különböző utasigényeknek megfelelést. Te azt mondod, a mostaniak nem reális árak, én azt mondom a 15-20 évvel ezelőttiek voltak irreálisan magasak. Én is tudok számolni, amortizációval, szervízzel, hatósági sápokkal, minden járulékkal egyéni vállalkozó taxis havi nettó 200-at biztos össze tud hozni, persze nem új mercivel, hanem 2-3 éves oktáviával, amit 5 évente lecserél.. Erre nyilván azt mondod, ennyiért neked nem éri meg, tehát meg lesz oldva a túl sok taxi kevés utas kérdése is. Más kérdés hogy ennyit se keresnek ma nettó a KSH által számított országos átlagfizetésből élők. A droidokkal kapcsolatos véleményedből világosan látszik, hogy a piac kialakított egy lényegesen olcsóbb működési modellt, ami az egyéni taxisok helyett az alkalmazott taxisokra és a fuvarszervezők-flottaüzemeltetők által fenntartott járműparkra épült (jó reggelt méretgazdaságosság!) a taxis aranykor beli egyéni taxis modellhez képest, amit viszont, és ebben igazad van, a hatóságok nem ellenőriztek kellő mélységben, ugyanis a fekete foglalkoztatás nem szükségszerű, csak ha hagyják. De ettől még nem a modell volt a hibás, és amit elértetek most, az a saját gazdasági szempontjaitokból rövid távon teljesen érthető, csak éppen semmi sem indokolja hogy bármi más szakmával szemben kivételezett állami segítséget kapjatok, azon kívül hogy a taxisoknak Budapesten hagyományosan jó volt az érdekérvényesítő képességük, és itt gndoljon bárki arra ami először az eszébe jut. Én értem hogy a fuvarszervezőket okolod mindenért, de miért nem náluk csinált a NAV és Munkaügyi Felügyelőség kiemelt razziákat? Nem lett volna egyszerűbb jobban a körmükre nézni? Miért nem a taxisok alapítottak saját fuvarszervező céget, tisztességes feltételekkel, normális jutalékkal? Tudomásul kell venni, hogy ha az idők változása miatt végbemegy egy modellváltás, bizonyos korábbi működési modelleknek vége. Ahogy a polgári repülést forradalmasította a fapados üzleti modell megjelenése (egységes géppark, kevesebb üresjárat, kisebb, olcóbb adminisztráció) érdekes módon el lehetett jutni 20 ezerért is oda ahová korábban csak 200 ezerért. Igen, sajnos a digitális fényképezés betett a filmlaboroknak és bár szép szakma volt, a szódások sem érték meg nagy számban a 21. század végét. A vicc az, hogy ha nekem volt igazam, és tényleg ennyit tudott az utas ma kifizetni a szolgáltatásért, akkor most szép sárga autókban fogtok utas híján üresen maradni.
cöfös civil
2013. szeptember 02. 17:50
Lassan de biztosan jön a Lázár láz, a NEMZETI SZEMÉLYSZÁLLÍTÓ ÁLLAMI INTÉZET. Ezt is nagyon jól el fogja intézni, mint a trafikokat. És valamelyik haver senkiházi lesz a vezetője.
Taxin
2013. szeptember 02. 16:52
Zóna nostra A BKV vezére, illetve fia öt éve egy érdekkörben mozog a Citadella megrongálójaként és a ferihegyi taxisháborúk egyik "tábornokaként" ismert Veres Istvánnal. ...Antal Attila nemrég a reptéri fuvarpiac újraosztását is kezdeményezte - a Veres-féle Zóna taxival karöltve. http://hetivalasz.hu/itthon/zona-nostra-18323/
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!