Sztrájkoltak a reptéri taxisok

2013. augusztus 16. 15:19

Tiltakoznak a reptéri taxisok az új fővárosi taxirendelet miatti díjemelkedés ellen, ezért fennakadások vannak a reptéri taxis szolgáltatásban – derül ki az érintett cégek MTI-hez eljuttatott közleményeiből. A tiltakozás péntek délután véget is ért.

2013. augusztus 16. 15:19

Az index.hu hírportál pénteken arról tudósított, hogy teljesen levonultak a Főtaxi autói a Liszt Ferenc repülőtérről, a taxisok csütörtök este kezdtek forgalomlassításba. Mint írták, a Főtaxi szeptembertől meg akarja emelni a fuvarszervezési díjat, az úgynevezett leadót. A franchise-ban működő, saját autóikkal fuvarozó taxisoknak ezt az összeget kell leadni a társaságnak minden fuvar után.

Nem a Főtaxi döntése a díjemelés, ami ellen a reptéri taxisok tiltakoznak – közölte Vízy András, a Főtaxi Zrt. szóvivője pénteken az MTI-vel. Mint írta, a fővárosi taxirendelet végrehajtásából automatikusan következik a Budapest Airport (BA) Zrt. és a Főtaxi érvényben lévő szerződésének módosítása, miután a rendelet tarifaemelést ír elő. A két cég közötti szerződésből következően a taxisok utasoktól elkérhető fuvardíja, és a repülőtérnek fizetendő szolgáltatási díj között egyenes összefüggés van. A szolgáltatási díj emeléséről a BA Zrt. és a Főtaxi vezetése már megállapodott, jelenleg a szerződés véglegesítése van folyamatban, amely szeptember elsejével lép hatályba - közölte a szóvivő. Kiemelte, hogy a fővárosi rendelet következtében a taxisok bevétele is jelentősen nő.

A BA vezetése megütközéssel észlelte, hogy péntek reggeltől fennakadásokat lehet tapasztalni a taxis szolgáltatásban a 2-es terminálon - közölte a repülőtér üzemeltetője pénteken az MTI-vel, hozzátéve, hogy a cég nem kíván beavatkozni sem szerződött szolgáltató partnere, sem más taxis társaságok belső ügyeibe. Leszögezték: nem változtattak egyéb módon a taxis szolgáltatásokkal kapcsolatos szerződésen, mint ami a Főpolgármesteri Hivatal által hozott taxis rendelet szeptember elseje utáni változásaiból következik.

A Budapest Airport ugyanakkor elvárja, hogy szerződött partnerei a megállapodásnak megfelelő minőségű szolgáltatást nyújtsák az utasoknak” – olvasható a közleményben. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. arról tájékoztatott, hogy szükség esetén sűríti a 200E autóbuszok járatait, és a repülőtéri taxik közlekedésében tapasztalható zavarok miatt folyamatosan figyelemmel kíséri a reptér tömegközlekedési kapcsolatát biztosító autóbusz utasforgalmát. A BKK a repülőtérről haza, vagy a repülőtérre tartó budapestieknek a Kőbánya-Kispest metróállomástól induló járat igénybe vételét javasolja.

A Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatóságának közlése szerint a Főtaxi és az alvállalkozói közötti gazdasági vitának az új taxisrendelettel semmi kapcsolata nincsen. Hozzátették: a fix tarifát éppen a taxisok egyhangú és igen határozott kérésére építette a Fővárosi Közgyűlés az új rendeletébe. „A Főtaxi és alvállalkozói közti vitában a főváros nem illetékes állást foglalni” – írták. A BKK a főpolgármesterrel egyeztetve sűrítette a reptéri buszjáratokat az utasforgalom zavartalanságának biztosítása érdekében – közölte a hivatal. A fővárosi taxisrendelet 2013. szeptember 1-jén lép hatályba.

Frissítés: Véget ért a reptéri taxisok tiltakozó akciója a Liszt Ferenc repülőtéren – tudatta Vízy András, a Főtaxi Zrt. szóvivője péntek délután az MTI-vel.

A Főtaxi alvállalkozói a fővárosi taxirendelet szeptembertől életbe lépő új szabályozása miatt tiltakoztak, amelynek értelmében a Főtaxi megemeli a fuvarszervezési díjat, az úgynevezett leadót. A franchise-ban működő, saját autóikkal fuvarozó taxisoknak ezt az összeget kell leadni a társaságnak minden fuvar után. Vízy András tájékoztatása szerint péntek délután megállapodás született a Főtaxi és a megmozdulásban részt vevő mintegy 140 alvállalkozó között.
 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 13 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
burgerking
2013. augusztus 17. 03:56
A nagyon hitvány éhes maszopp-klientura után jött az ugyanolyan hitvány, de dupla olyan éhes fityesz-csókos főtaxi, amelyik éppen most szeretett volna háromszor olyan éhes lenni. Reménytelen hitvány fos maffiaország, meneküljön innen, aki teheti!
Taxin
2013. augusztus 17. 00:36
A Híradó értesülései szerint egy autóval, prostituáltakkal és 11 millió készpénzzel fizetett a reptéri vezetőknek a Zóna Taxi közel 700 millió forintos károkozással gyanúsított volt vezetője. Többek között örömlányokkal is fizetett a reptéri taxitender győztese 2009-ben a repteret üzemeltető cég több vezetőjének - állította meg nem nevezett forrásokra hivatkozva a köztévé szerda esti Híradója. A hírműsor szerint az örömlányok állítólag egy budai hotelban szórakoztatták a Budapest Airport (BA) két vezetőjét 2009 nyarán, a prostituáltakat Veres István, a Zóna Taxi vezetője rendelte meg. http://www.origo.hu/itthon/20120523-oromlanyokkal-fizetett-a-repteri-taxitender-nyertese.html
rosszkutya
2013. augusztus 16. 23:12
Azt mondjátok meg nekem, hogy a Pista bácsi féle városvezetés mennyivel különb az elődjénél! Tudjátok ti azt, trafikosok, hogy a repülőtéri taxiállomások kiszervezésének lehetőségét Demszky tette lehetővé, egy hirtelen rendeletmódosítással? Az volt a hivatkozási alap, hogy a repülőtér biztonsági szempontból különös kockázattal bír, meg aztán az országimázs és blablabla... Mi történt? Érdekes módon a repülőtéri taxiszolgáltatásra kiírt pályázaton a gáztűzhellyel fűtő anya hülyegyerekének szomszédja, és annak semmilyen referenciával, valamint egyetlen autóval sem rendelkező cége nyert. Hát, nem fura? Nem, ugye? És aztán mi történt? Ahogy megjött a kormányváltás, a reptéren hirtelen rájöttek, hogy a citadellás csávó nem fizet nekik, vagy nem úgy fizet, vagy nem annyit fizet, és kivágták, mint macskát szarni. Egészen a kormányváltásig egyébként semmi nem tűnt föl nekik, de akkor hirtelen megvilágosodtak. Nade lássunk csodát! Nem ám az történt, hogy Pista bácsi visszavette volna a reptéri taxiállomásokat! Nem! Hogy esetleg az idő közben a rettenetesen tehetséges Dávidkára bízott drosztkezelő szedett volna be valami plusz pénzt a reptéri állomásokért, mondjuk a köz javára... Nem! Maradt minden a régiben és haladtunk tovább a Demszky atyánk által kikövezett úton! Új pályázat született. És vajon ki nyert? De hisz ezt tudjuk. Mást kérdezek inkább. Kié a Főtaxi? Erre veritek itt magatokat? Erre hiénáztok, meg a trafikokra? Menjetek már...
rosszkutya
2013. augusztus 16. 22:44
Na, aktivizálta magát a hírre a sok trafiktulajdonos FIDESZ-kurva... Pont olyanok ők, mint amilyenek Bolgár Gyuri bácsi nyugger prolijai voltak a gazdatüntetés idején. Fingjuk nincs, mi történik, a lényeg, hogy lehessen valakit zsigerből szarozni, mert sztrájkolni mer az imádott politikai erő regnálása idején. Na, kedves söpredék! 1. A Főtaxi bejelentette, hogy megemeli a franchise-díjat. Micsoda? Mit? - kérdezi most az egyszerű narancsködös kommentelő. Elmagyarázom, hogy értsétek, nyomorultak. A Főtaxi, akár a többi fuvarszervező cég, havi díjat szed a vele szerződésben álló vállalkozóktól. Ennek összege az eddigi 75 ezerről 80 ezerre emelkedett volna szeptembertől. Mi ez nektek, igaz? Nem a ti pénzetek. 2. A Főtaxi, és a repteret üzemeltető külföldi cég közösen sarabolja a taxisokat (ilyenkor nem hirdettek szabadságharcot?), mégpedig oly módon, hogy a fuvarok után leadót szed. Mi? Micsoda? - néz bután maga elé az orbánista polgár. Mondom, csicskák, hogy ne haljatok meg hülyén, bár alapvetően nem ezen múlik: Ha valamelyikőtök megérkezik a reptérre, leszáll szépen a gépe (Sólyom), kijön a terminálról, odasétál az első Főtaxihoz, majd beül és utazik, akkor onnantól kezdve árucikké válik, amit a reptér és a Főtaxi adott el a taxisnak, aki végül a fuvart teljesíti. A taxis fejpénzt fog fizetni utána. A tervezett leadók, körzetek szerint: 1 körzet: 1100 (eddig 650) 2 körzet: 1700 (eddig 1250) 3 körzet: 1900 (eddig 1250) 4 körzet: 2000 (eddig 1250) Mindez természetesen a havi tagdíjon felül. Semmiség, ugye? Hisz nem a ti pénzetek. Bezzeg, ha 300 forintos vizitdíjról lenne szó! Benneteket nyilván nem zavar, hogy adott egy taxis, akit az állam és az önkormányzat is felruház különböző engedélyekkel, amelyek összességében szart sem érnek, hacsak a taxisunk nem fizet kvázi védelmi pénzt a reptérnek és a Főtaxinak. Ez ugye rendben van? Hát, FIDESZ alatt történik, akkor rendben van. Ha az érintettek sztrájkolnak ellene, akkor aztán húha! Az botrány! Másként gondolhatta ezt az a taxis, aki a leadó-változások híre hallatán tegnap este rosszul lett, miközben a reptéri várakozó parkolóba hajtott be, elvesztette az uralmát az autója felett, belehajtott egy másik autóba, majd szép csöndben meghalt (nem a baleset következtében). Csak halkan jegyzem meg, hogy 2013 augusztusában, egy európai főváros nemzetközi repülőterének parkolójában 25, azaz huszonöt perc kellett ahhoz, hogy egy ember (taxis) szakszerű orvosi segítséghez jusson. De szerintetek nyilván ez is rendben van. A kollégájuk halálát követően léptek sztrájkba a Főtaxi alvállalkozói. És azt tudjátok, hogy kié a Főtaxi?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!