A társaság ezt kedden közölte az MTI-vel, a Magyar Nemzet Online cikkére és Kocsis Máté, a Fidesz kommunikációs igazgatójának hétfői sajtótájékoztatójára reagálva. A kormánypárti politikus azt mondta: választ vár a Sanoma vezérigazgatójától, Szabó Györgytől, igaz-e, hogy pénzügyileg és politikailag is torzítani akarja a magyarországi médiapiacot egy ötpontos akciótervvel. Ezt az MNO július 25-i cikkére hivatkozva vetette fel, amely szerint június végén egy budai étteremben gyűltek össze egyes magyarországi médiavállalatok vezetői, s Szabó György arra kérte a résztvevőket, hogy mostantól minden politikai kérdésben a kormány ellenében foglaljanak állást, adjanak nagyobb médiafelületet az ellenzéknek, és részesítsék előnyben a kabinetet érintő negatív híreket.
A Sanoma közleményében értetlenségének adott hangot és a vezérigazgatóra hivatkozva hangsúlyozta: tevékenységüket kizárólag üzleti célok és az üzleti hatékonyság vezérli, valamint az, hogy a magyar emberek életét az általuk előállított szórakoztató, szolgáltató és hírtartalmakkal könnyebbé és tartalmasabbá tegyék. Szabó György úgy véli: a vállalat portfóliójába tartozó termékek – szórakoztató jellegük miatt – alkalmatlanok arra, hogy azokban politikailag elfogult tartalmak jelenhessenek meg.
A tájékoztatás szerint a cég vallja a média mindenkori kormányoktól való függetlenségének, a politikai szereplőktől való távolságtartásának elveit. A vállalat célja, hogy termékeivel több millió fogyasztó teljes elégedettségét váltsa ki – tette hozzá közleményében a Sanoma.