Az LMP és az MSZP is az oktatáspolitikát bírálta

2013. június 14. 13:36

Élesen bírálta a kormány oktatáspolitikáját a szocialista Kunhalmi Ágnes és az LMP-hez tartozó Osztolykán Ágnes azon a kerekasztal-beszélgetésen, amelyet pénteken rendeztek a fővárosban.

2013. június 14. 13:36

Kunhalmi Ágnes (MSZP) arról, hogy van-e olyan intézkedés, amelyet pozitívnak tartanak a jelenlegi kormányzati ciklusban, azt mondta: üdvözlendő irány az óvodai nevelés három éves korban való kötelezővé tétele. De azzal ahogy ezt megvalósítják, és amilyen csúszásban van a kormányzat, több kárt okoznak, mint hasznot – mutatott rá. Kritizálta például, hogy egyetlen lépést sem tettek a férőhelyek bővítése érdekében.     Osztolykán Ágnes, LMP-hez tartozó független országgyűlési képviselő kiemelte: kedden elfogadta az Országgyűlés, hogy családi napközikben is teljesíteni lehessen a kötelező óvodáztatást. Ez az első ellenzéki javaslat, aminek zöld utat adtak – hívta fel a figyelmet. Kitért arra is: még mindig léteznek azok az ösztöndíjak, amelyek a hátrányos helyzetűek felkarolását célozzák.

Radó Péter oktatáskutató szerint nincs olyan intézkedés, amelyet meg kellene tartani később. Úgy látta: célzott kapacitásbővítéssel lehetne az óvodákba csábítani a hátrányos helyzetű gyermekeket, de ezt kötelezővé tenni, „okafogyott”. Kunhalmi Ágnes a legrosszabb kormányzati intézkedésnek a tankötelezettség korhatárának leszállítását nevezte. Ez ostoba és érzéketlen intézkedés, amely a legszegényebb családok gyermekeit érinti hátrányosan – mondta.

Bírálta az állami fenntartásba vételt is, ami szerinte túlzott centralizációt jelent. Osztolykán Ágnes szerint a legnagyobb hiba, ami az oktatásban történt az az, hogy nem a szakmaiságra helyezték a hangsúlyt. Egyetlen olyan intézkedés sem született, amelynél a szakmai érvek győztek volna a politika fölött. Példaként említette a mindennapos testnevelés ügyét, és azt a KDNP-s javaslatot, hogy két órát néptánccal lehessen kiváltani ezt.

Merev, avítt konzervatív ideológia van, és „ehhez varrták kabátként az oktatási rendszert” – fogalmazott. Szerinte ebben az országban az a baj, hogy régi rossz reflexek működnek, ezeket sem az egyének, sem a közösség nem tudja elhagyni. Nem a teljesítmény és a tudás határozza meg, honnan hová jut valaki és mit érhet el. Radó Péter azt mondta: az iskolai autonómia teljes megszüntetése okozza a legnagyobb kárt, és ez már középtávon minőségi romlást eredményez majd. Nem hisz olyan oktatáspolitikában, ami szelektál különböző társadalmi csoportok között – fűzte hozzá. Szerinte most dilettáns tobzódás zajlik az oktatáspolitikában, és annak legnagyobb betegsége, hogy oktatásról és nem a tanulásról szól.

Arról, hogy mit tennének másként, Osztolykán Ágnes azt mondta: nem lehet foglalkoztatásnövekedésről, versenyképességről beszélni oktatási reform nélkül. Nagyon fontos, hogy a fenntarthatóság és a zöld gondolatok fókuszában az oktatás álljon.     Kunhalmi Ágnes kiemelte: korrekciós programra lenne szükség az oktatáspolitikában, ennek gazdasági és társadalmi feltételeit egyaránt meg kell teremteni. Hozzátette: a nemezeti alaptanterv megtanulhatatlan és megtaníthatatlan, azt teljesen meg kell változtatni. Sokkal lassabban kell írni-olvasni, és számolni tanítani a gyerekeket, nagyobb terepet kell adni a logikai készség, a tanulás képességének elsajátítására – sorolta. Mint mondta: vissza kell adni azokat a forrásokat, amelyeket az Orbán-kormány a rossz gazdaságpolitikája miatt elvett a rendszerből. Vissza kell adni továbbá az intézmények és a pedagógusok autonómiáját – szögezte le. 

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nyugalmazott tanár
2013. június 14. 15:04
Amíg a fogyatékosok "integrálásával" megterjelik a normál tanulócsoportokat, addig nem áll helyre a közöktatás rendje. Borzalmas károkat okoz ez az álságos "esélyegyenlősdi". Egy eszement baromság, csak arra alkalmas, hogy magatartászavaros túlkorosokkal akadályozzák a tehetséges gyermekek előmenetelét, és lerombolják, szétverjék a közoktatás intézményrendszerét. Amikor a 17 éves fogyatékos kisebbségi kétórás késéssel anyázva beront a tanterembe, ahol a 4-es osztálytársak riadtan rezzennek össze, a tanító fél megfegyelmezni, akkor aznapra már vége a tanulásnak. És ez mindennapos jelenség számos iskolában. Elképzelhető, hogy milyen eredménnyel és felkészültséggel lépnek ki ezekből az iskolákból a gyermekek. Köszönhetően az un. integrációnak. A devianciát beintegrálták a normalitásba.
nyugalmazott tanár
2013. június 14. 14:58
"a nemezeti alaptanterv megtanulhatatlan és megtaníthatatlan, " Nektek. Ezért bukdácsoltatok. Miközben a többiek unatkoztak a lassú tempó miatt.
ördöngös pepecselés
2013. június 14. 14:15
Sajnos egyre többször derül ki hogy az LMP semmivel sem különb a többi ballib csürhénél
ördöngös pepecselés
2013. június 14. 14:13
"Sokkal lassabban kell írni-olvasni, és számolni tanítani a gyerekeket" na ilyen "szakértőktől" óvjon minket az Isten. Mégis mit akarnak? ÁBCs könyvet egyetemistáknak? és mikor akarnak elsőfokú egyenletet tanítani? OKJs nyugdíjasképzésben? "nem lehet foglalkoztatásnövekedésről, versenyképességről beszélni oktatási reform nélkül" és minderről mernek pofátlanul beszélni úgy hogy a balliberális oktatáspolitikát nem küldik a pokolra és fényezik annak most beérő rothadt gyümölcsét
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!