Hatalmas változás jön a Google-nál, több millió magyart is érint
A magyarok kétharmada használja a Chrome-ot, ám a keresőóriásnak most valószínűleg el kell adnia a böngészőjét.
Nyitottak vagyunk – névvel indított közös kezdeményezést a nyitottságért a Prezi, a Google és az espell. A három vállalat részt vesz a július 6-i melegfelvonuláson is, közös kamionnal jelennek majd meg a rendezvényen. A cégek egyaránt úgy vélik: sikerükben nyitottságuk is benne van.
Közös sajtótájékoztatón jelentette be a Google, a Prezi és az espell, hogy ott lesznek a jövő szombati budapesti melegfelvonuláson – számolt be a hvg.hu. A három cég közös kamionon ünnepli majd a sokszínűséget a Budapest Pride menetén, a jármű körül ingyen wifit is biztosítanak. A vállalatok kampányt indítottak a nyitottságért, aminek keretében létrehoztak egy oldalt is „Nyitottak vagyunk” elnevezéssel; ide várják a további csatlakozni kívánó, nyitott cégeket. Felajánlásuk szerint az oldalon regisztált, melegfelvonuláson résztvevő vállalatok jelenlétét segítenek majd láthatóvá tenni: az első 50 csatlakozó közösségnek saját, egyedi molinót és kitűzőt készítenek.
A nyitottakvagyunk.hu-n közzétett nyilatkozatban úgy fogalmaznak: „Nyitottnak lenni megéri. Nyitott vállalatokként alapvető értéknek tekintjük, hogy munkatársainkat és partnereinket kizárólag tetteik és teljesítményük alapján ítéljük meg, tekintet nélkül életkorra, nemre, nemi identitásra, szexuális orientációra, nemzeti, etnikai hovatartozásra vagy származásra, politikai meggyőződésre, fizikai és egyéb adottságokra. Sikerünket annak is köszönhetjük, hogy nyitottak vagyunk. Nyitottak az új ötletekre, szokatlan megoldásokra, egymásra és a világra”. A kezdeményezéshez az oldal szerint a fenti három cégen túl már további 23 szervezet csatlakozott.
A sajtótájékoztatón a hvg.hu szerint Árvai Péter, a Prezi alapító úgy fogalmazott: a befogadás és a nyitottság a munkavállalók együttműködésének egyik legfontosabb motívuma, enélkül nem lehetne fenntartható. Szerinte létfontosságú, hogy a sokszínűséget mindenki alapértéknek tekintse, mivel ezen múlik a versenyképességük.
Az espell fordítás és lokalizáció Zrt. is azt vallja, hogy az egymásról hozott értékítéletek alapja a tettek és a teljesítmény a sztereotip előítélet helyett. Szerintük ami kicsiben hozzájárul egy cég sikeréhez, társadalmi méretekben egy ország sikerességét segítheti elő. Bán Miklós, a cég tulajdonosa hozzátette: már tavaly is részt vettek a Pride-on, de semmilyen negatív kritikát nem kaptak emiatt. Bán óriási előrelépsnek tartaná, ha idén több mint 20 cég képviseltetné magát a meneten.
Schuster Richárd, a Google kommunikációs menedzsere úgy fogalmazott: „a Google-nél nem csak elfogadjuk és eltűrjük a sokszínűséget, hanem támogatjuk és ünnepeljük azt”. Mint elmondta, náluk az azonos nemű párok ugyanazokat a juttatásokat megkapják örökbefogadásnál, mint amit a hetero alkalmazottak, amikor gyerekük születik.