Vámvihar előtti csend Európában – nagy baj lehet, ha az EU belemegy a Trump elleni csatába

Brüsszel azt állítja, az EU felkészült arra, hogy Donald Trump következő célpontjaként extravámokat kap a nyakába.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szombattól 15 olyan vasútvonalon csökkenti 15 százalékkal a tarifákat, ahol alacsonyabb a műszaki színvonal és a szolgáltatás minősége.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a szolgáltatással arányos tarifák szélesebb körű alkalmazása érdekében, 15 alacsonyabb műszaki szintet nyújtó vasútvonalon 15 százalékos díjcsökkentést vezetett be szombattól. A hétfői bejelentésen Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára jelezte: ha jók lesznek a tapasztalatok, akkor a nyár folyamán tovább vizsgálják, mely vonalakon lehet még kedvezményes jegyárakat bevezetni.
A 15 százalékkal olcsóbb regionális menetjegyet és bérletet egyelőre a következő vasútvonalakon közlekedők vásárolhatnak: Esztergom – Almásfüzitő, Székesfehérvár – Komárom, Pápa – Csorna, Rédics – Zalaegerszeg, Balatonfenyves – Somogyszentpál, Székesfehérvár – Sárbogárd, Sásd – Komló, Balassagyarmat – Ipolytarnóc, Abaújszántó – Hidasnémeti, Karcag – Tiszafüred, Fehérgyarmat – Zajta, Mátészalka – Csenger, Szeged – Röszke, Lajosmizse – Kecskemét, Szentes – Orosháza. Az érintett vonalak hossza összesen 549 kilométer, a szakaszokon tavaly 1,7 millióan utaztak