A 2011-es vizsgálat eredményei összevethetők egy tíz évvel korábbi felmérés adataival. Ebből kiderül, hogy a kisebbségek tagjai körében csökken a magyarországi közszolgálati média nézettsége, és egyre többször választják többség nyelvén sugárzott kereskedelmi csatornák kínálatát – mondta. Beszámolt arról is, hogy az Erdélyben, vegyes házasságban született gyermekek 95 százaléka románul használja az internetet.
Daru Gábor, a Duna Televízió intendánsa arról számolt be, hogy míg Nyugat-Európa több országában igen nézettek a közszolgálati csatornák, Közép-Európában – Lengyelország kivételével – a rendszerváltás ezek népszerűségének esését hozta. Szerinte egy magyarországi kereskedelmi csatorna műsorkínálata alapján egy külföldi vagy egy gyermek nem tud képet alkotni az ország jeles napjairól, történelmi évfordulóiról, a nemzeti identitás szempontjából fontos kulturális eseményekről, ezt kizárólag a közszolgálati médiában jelenik meg. Daru Gábor szólt az itt jelentkező, értékteremtő műsorokról, a többi közt A Dal vagy a Felszállott a Páva című versenyekről, valamint a Duna World csatorna speciális szerepéről, amely ugyan a világ különböző kontinensein élő magyarokhoz kíván szólni, ennek ellenére nézettsége itthon is folyamatosan növekszik.
Kitta Gergely, a Századvég Alapítvány vezető kutatójának előadásából kiderült, hogy míg az internetet a fiatalok használják a legtöbbet – a 29 év alattiak 94 százaléka napi gyakorisággal –, addig a televízió, a rádió vagy a nyomtatott sajtó a körükben a legkevésbé népszerű. A média fontos identitásképző erő - hangsúlyozta az előadó, hozzátéve: ezen belül a fiatalok számára egy sikeres médiatípus. Segít a bennük lévő frusztráció leküzdésében, hiszen ezen médiaágban nagyobb ismeretekkel rendelkeznek, mint az idősebbek – mondta.