Tüntet az ellenzék az esélyegyenlőséget érintő törvénymódosítás ellen

2013. április 11. 19:41

Közös nyilatkozatban tiltakoznak az esélyegyenlőséget érintő kormányzati törvénymódosítás ellen ellenzéki pártok, valamint a Hálózat a Tanszabadságért (HAT) nevű civil szervezet, mivel szerintük az visszaállítja a roma tanulók rendszerváltás előtti szegregált oktatását.

2013. április 11. 19:41

Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott dokumentumban a Demokratikus Koalíció (DK), az Együtt 2014-PM választási szövetség, az MSZP, a SZEMA liberális párt, továbbá a HAT azt követeli a kormánytól, hogy vonja vissza az alaptörvény negyedik módosításával összefüggő esélyegyenlőségi változtatási javaslatait, mivel az – mint fogalmaznak – semmibe veszi az elmúlt húsz év minden erőfeszítését. Az aláírók szerint a kabinet a módosítással újabb uniós kötelezettségszegési eljárást kockáztat, mivel az szembemegy Európai Unió személyek közötti, faji- vagy etnikai származásra való tekintet nélküli egyenlő bánásmód elvével.

Mint írják Navracsics Tibor igazságügyi és közigazgatási miniszter a legszegényebb és legrosszabb érdekérvényesítő képességgel rendelkező rétegek kárára akar újra szegregációt bevezetni. Kiemelik: a cigány tanulókat már a rendszerváltás előtt is tömegesen elkülönítették, amit felzárkóztatással, speciális oktatási igények kiszolgálásával, valamint a „cigányok csak együtt érzik jól magukat állítással próbáltak igazolni. A szervezetek ugyanakkor úgy gondolják, az „elkülönítve de egyenlő esélyekkel” oktatási dogma mindenhol megbukott az elmúlt 50 évben, a felzárkózás ígéretéből pedig szinte mindig lemaradás lett ilyen feltételek mellett. Az alaptörvény módosításával összefüggésben álló törvényjavaslat indoklásában Navracsics Tibor a változtatásokról azt írja, azok az esélyegyenlőség megvalósulásának elősegítése mellett kifejezetten nevesítve utalnak a társadalmi felzárkózás elősegítésére.

Összesen 21 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kjkj945
2013. április 14. 11:13
Esélyegyenlőség sehol a világon nincs!! Még a nagy jusssában se nem!!!!
Zod
2013. április 12. 10:44
Több cigány osztálytársat az embernek! :) Népszerű javaslat,nem kicsit:nagyon. Szerintem választók tömegei fogják majd az MSZP-t támogatni ,csak azért,hogy végre 16 éves romákkal legyen összezárva a tízéves gyerekük.
Agnieszka
2013. április 12. 08:52
Véleményem szerint egy osztály nem bír el 10%-nál több "problémás" gyermeket. Sokat beszélnek arról, h. az Államokban milyen jól megoldották a problémát iskolabuszoztatással. Arról nem beszélnek, h. hány aggódó szülő váltott ezután komoly anyagi áldozatot hozva gyermeke színvonalas oktatása érdekében magániskolára és h. a buszoztatás és a "pozitív" diszkrimináció színvonal esést hozott az állami iskolákban, sőt, a no name állami egyetemeken is. A való életben ritka a csoda! Tudomásul kell venni, h.ha egy osztályban a tanulási idő nagy része fegyelmezési problémákkal telik, ha az otthonról hozott szocializáció rendkívül alacsony, netán nem létező volta nem teszi lehetővé a tananyag követését, mert a "problémás" gyermekeknél nincs mire építeni, akkor az osztályteremben elszabadul a pokol és az oktatás lehetetlenné válik. Ez kimondottan a tananyagot követni képes, elsajátítani akaró gyermekek számlájára történik, anélkül, h. a "problémás" gyeremekek javára válna. Nem beszéltünk arról, h. itt nemcsak a szellemi, magatartásbeli különbségekről van szó, hanem gyakran eltérő tisztasági igényekről is. Természetesen ezek léte az eltérő lehetőségekből is fakad, de attól még lehet tény. Valószínüleg jól felszerelt fürdőszobák is elkelnének olyan iskolákban, ahol sok a "problémás" tanuló, kisegítő személyzettel. Ez nagyon kegyetlen, de sajnos, tény. Nem gondolnak sokan arra, ami felső tagozatban jön, az eltérő idejű, a "problémások" esetében korábbi nemi érésre. Senki nem szeretné sem a fiát, sem a lányát a felkészülés ideje alatt olyan közegben tudni, amelyben ezen vágyak kielégítésével kapcsolatban kevés a gátlás, korábbiak a tényleges kapcsolatok. A megoldáshoz nem visz közelebb, ha nem veszünk tudomást a nyilvánvaló problémákról. El kell érni azt, h. legyenek nagy többségben "problémás" gyermekekkel foglalkozó iskolák, speciális tantervekkel, hosszabb magyarázatokkal, sokmindent sokkal részletesebben a legelejéről, többször elmagyarázva, az iskolai fel és rákészülésnek, begyakorlásnak az otthoninál sokkal nagyobb teret adva, tudomásul véve, h. más szókiccsel, más gondolkodási sémákkal rendelkeznek az ide jövő kisgyermekek, mint szerencsésebb kortársaik. Teremészetes kell legyen, h. ezekben az iskolákban a pedagógusokat sokkal jobban kell fizetni és bármelyik osztályból legyen átjárás a nem speciális módszerű iskolába igény esetén, ha a gyermek tanulmányi, viselkedési szintje ezt lehetővé teszi.
HSL
2013. április 12. 06:00
van egy még haladóbb, még demokratikusabb megoldás: meg kéne kérdezni magát a (többségi/kisebbségi) gyereket, hogy deszegregált osztályba akar-e járni
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!