Bíróság elé állt Meloni a deepfake pornóvideók ügyében
A jeleneteket még 2020-ban töltötte fel a két szardíniai több amerikai pornóoldalra. Több millióan látták már azokat.
A Magyar Telekomot a a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége perelte be, mert a cég 2012. május 1. és 2012. november 17-e között 142 forintos tranzakciós költséget számított fel ügyfeleinek a személyesen vagy postai úton befizetett számlák esetében.
Első fokon, nem jogerősen pert vesztett a Magyar Telekom a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) ellen a sárgacsekkes fizetés után felszámított tranzakciós díj miatt.
A FEOSZ arról tájékoztatta hétfőn az MTI-t, hogy a Fővárosi Törvényszék 2013. április 17-én kihirdetett ítéletében megállapította, hogy a Magyar Telekom tisztességtelenül számlázta ki ügyfeleinek a 142 forintos tranzakciós díjat postai- és személyes befizetés esetén. Az ítélet szerint a Telekom által 2012. május 1. és 2012. november 17-e között alkalmazott vonatkozó általános szerződési feltételek tisztességtelenek, ezért azokat a szolgáltatóval szerződő valamennyi fogyasztóra nézve érvénytelennek nyilvánította a bíróság.
A FEOSZ azért indított pert a társaság ellen, mert fogyasztóellenesnek tartotta, hogy a cég az említett időszakban 142 forintos tranzakciós költséget számított fel ügyfeleinek a személyesen vagy postai úton befizetett számlák esetében. A szövetség emiatt számtalan fogyasztói bejelentést kapott.
A FEOSZ közleménye szerint a Fővárosi Törvényszék rámutatott egyrészt arra, hogy a Magyar Telekom indokolatlanul korlátozta a fogyasztók számlakiegyenlítési lehetőségét, ugyanígy semmi sem magyarázta azt, hogy a számla befizetésének módjai között különbséget tegyen. A szolgáltató ugyanis a távszámla online alapon működő fizetési rendszer keretében, valamint a csoportos átutalási megbízással és az eseti banki átutalással történő számlafizetéskor nem számított fel külön díjat a fizetésért.
A Magyar Telekom későbbre ígért tájékoztatást az ügyben.