Szívünk parancsa a haza megvédése
Sem a XIX. századi, sem a XX. századi hősök áldozata nem volt hiábavaló.
A CET-projektről, a 4-es metróról és a taxirendeletről is beszélt a Hír TV Rájátszás című műsorában Tarlós István főpolgármester.
A Kúria kedden jogerősen kimondta, hogy a Porto Investment megszegte a CET-beruházás szolgáltatási szerződését, és a fővárosi önkormányzat jogosan hívta le a bankgaranciát – mondta Tarlós István főpolgármester a Hír TV Rájátszás című műsorában. A városvezető közölte: a beruházó ezek után nem jogosult arra, hogy bármilyen engedélyezéssel éljen, vagyis például nincs beleszólása a mintegy 400 millió forintnyi utómunka elvégzésébe, amelyre a rossz kivitelezés miatt van szükség. Hozzátette: a hibákat azért kell javítani, mert a cég eltért az eredeti építési tervtől, és a létesítmény nem üzemeltethető biztonságosan.
A főpolgármester utalt az MKB Bank ellen első fokon elvesztett perre is. Szavai szerint a CET 8,5 milliárd értékű beruházását „egy máltai strandon bejegyzett”, 3 millió forint tőkéjű cégnek adta az előző városvezetés. Kiderült, hogy a cég a banktól felvett hitelből építette a CET-et, a kapcsolódó háromoldalú szerződésben pedig a fővárosi önkormányzat biztosítékot adott arra, hogy ha a beruházó kivonul vagy szerződést bont, a város fizeti vissza a hitelt – ismertette Tarlós István, hozzátéve, hogy a bank a perben 7,5 milliárd forintos követelést akar érvényesíteni. Megjegyezte: a bíróság azon, az előző városvezetés által vállalt biztosíték miatt hozott ítéletet, amely önmagában „büntetőjogilag is értelmezhető”.
A Duna-parti Közraktáraknál létrehozott, mintegy 27 ezer négyzetméteres létesítmény kialakítását 2010 augusztusában kellett volna befejezni. A CET (Central European Time) műszaki átadás-átvételi eljárását leállították, a belső beépítéshez nem fogtak hozzá, az épület jelenleg üresen áll.
A főpolgármester a Hír TV műsorában szólt a 4-es metró beruházásáról is, részletezve, hogy az 1997-es beruházási célokmányban az első szakasz megépítésére 194 milliárd forinttal kalkuláltak, 2008-ban 353 milliárd, 2010-ben pedig 371 milliárd forint volt a tervezett összköltség. Jelezte: a rossz szerződésekből fakadó kivitelezői többletköveteléseket sorra igyekeznek „leimádkozni”, a kockázatokra további legfeljebb 68 milliárd forinttal számolnak, de kevesebb is lehet.
Tarlós István beszélt a főváros készülő taxirendeletéről is. Tájékoztatása szerint másfél évig egyeztettek a tervezetről, de az még most is lehet vitázni róla. A javaslatot két fordulóban tárgyalják majd, vagyis a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén csak megnyitják a vitát, de még további módosítások lehetségesek – mondta a városvezető, hozzátéve, elképzelhetőnek tartja például az egységes arculatra vonatkozó türelmi idő meghosszabbítását.