A kerületvezető jelezte, hogy gyakoriak a panaszok amiatt, hogy szemetes, lepusztult a part, és „nem úgy néz ki, mint a Kopaszi-gát”. Szavai szerint nem költhetnek közpénzt olyan terület fejlesztésére, amit évente kétszer elmos a víz. Visszautasította, hogy a mobilgát a luxus lakóparkok védelmét szolgálná, mert egyrészt a védmű még azok előtt véget érne, másrészt az érintett ingatlanok előtti partszakaszt az építkezéskor 9 méter magasan feltöltötték, tehát nincsenek is veszélyben.
Jelezte ugyanakkor, hogy a legalacsonyabban fekvő területeket, a part északi harmadát fel kell tölteni és ki kell vágni néhány fát, de a látogatott részeken, az Őrtoronytól délre csak minimális változás lenne, s fásítási program is indulna. A polgármester szerint bizonyos politikai erőknek kapóra jöhet a mobilgát elleni kampány, könnyen lehet az érzelmekre és az irigységre hatni, de felelősen nem lehet ezt képviselni. Megjegyezte azt is, hogy javasolták a fővárosnak: azon ingatlanoknál, amelyeknek nő az értékük a mobilgát megépítése után, érvényesítsék a növekményt.
Puskás Péter (Fidesz-KDNP) alpolgármester arról beszélt, ha a Nánási úton épült úgynevezett nyúlgát vonalában akarnának gátat építeni, akkor az összes fát ki kellene vágni a 10 méteres körzetében és a vezeték-kiváltásokkal együtt több mint 8 milliárd forintra emelkedne a védmű építési költsége. (A parti mobilgát 3-3,5 milliárd forintos beruházás.)