Áprilisban dönthetnek a taxirendeletről

2013. március 27. 12:15

A szerdai ülésnapon megtárgyalt, a taxiszolgáltatás feltételeit tartalmazó rendeletről várhatóan áprilisban dönt csak a Fővárosi Közgyűlés.

2013. március 27. 12:15

Várhatóan áprilisban dönt csak a Fővárosi Közgyűlés a szerdai ülésnapon megtárgyalt, a taxiszolgáltatás feltételeit tartalmazó rendeletről. Tarlós István főpolgármester javaslatára a közgyűlés egyhangúlag elfogadott határozata szerint az előterjesztést megtárgyalták, de a további egyeztetések és a beérkezett vélemények, álláspontok tanulmányozása miatt csak áprilisban dönthet majd a javaslat elfogadásáról a közgyűlés. Addig egy újabb, széles körű egyeztetést is tartanak a kérdésben. A vitában Molnár Gyula (MSZP) megismételte a közgyűlés előtti sajtótájékoztatón általa elmondottakat: azt hangsúlyozta, hogy a megfogalmazott célokat az előterjesztéssel nem lehet elérni. Horváth Csaba (MSZP) ehhez annyit tett hozzá: figyelmen kívül hagyják a piac és a verseny szabályait.

Szabó György (Jobbik) arra a módosító javaslatára hívta fel a figyelmét, amely szerint a hibrid meghajtású járműveket teljesítmény-korlátozás nélkül használhatnák. György István főpolgármester-helyettes azt hangsúlyozta, hogy olyan rendeletet nem tudnak majd alkotni, amelyik minden szereplőnek megfelel. Hozzátette: olyan szabályozást szeretnének, amely Budapest és az utasok érdekeit szolgálja. Horváth Csaba, az RT5 Taxi Holding Kft. ügyvezetője azt mondta, kevesebb mint tíz hónapot kaptak nagyon nagy költséggel járó beruházások végrehajtására, de arról nincs hatástanulmány, hogy ez megtérül-e. Azt kérte a képviselőktől, hogy a rendeletalkotáskor vegyék figyelembe a piaci és a gazdasági helyzetet.

Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke a közgyűlésben azt mondta, a taxisok 45 százaléka a liberalizált piacon, az árversenyben már tönkre ment, ezt a problémát megoldhatná a rögzített hatósági ár. A rendelet a szolgáltatás színvonalát biztosítandó garanciákat is tartalmaz és a javaslat elfogadását kérte. A beterjesztett javaslat bevezeti a fix tarifát, amely 450 forintos alapdíjat, 280 forintos kilométerdíjat és 70 forintos percdíjat állapít meg. Ez a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, érdekképviseletek és fuvarszervező társaságok közös konszenzusos javaslata. A rendelettervezet szerint csak olyan autóval lehet taxizni, amely a gyártási év alapján tíz évnél fiatalabb. Egyebek mellett meghatározzák az autó teljesítményét, a külsejét, a kötelezően megjelenítendő információkat a karosszérián, az ablakokon. A járművekben a dohányzást tiltja a rendelettervezet, és kötelezően előírja a bankkártyás fizetés biztosítását, reklámot pedig csak a hátsó lökhárítón lehet elhelyezni.

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
bookmark
2013. március 27. 14:36
Elmesélek egy valós esetet. Januárban történt. Nagyon fújt a szél és esett a hó. Egy nő két lányával beült egy taxinak látszó autóba a Deák Téren a taxi állomásnál. A fuvar azzal végződött, hogy a nő fizetett. Amíg becsukta a táskáját, a taxis kicserélte a papírpénzt, és ahelyett, hogy visszaadott volna belőle további pénzt követelt. A hátul ülő két gyereket bezárta a kocsiba és addig nem engedte ki, amíg a nő nem hozott otthonról még több pénzt. Ha magadra ismersz faszi, tudjál róla, hogy nem fogod megúszni!!! Szóval, én úgy vagyok a taxisokkal, még csak véletlenül sem szabad egybe sem beleülni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!