A további építkezések megelőzésére új övezeti besorolás létrehozását várja a törvényhozástól. Ugyanakkor hetven olyan lakóépület is van a területen, amely az 1920-as és 1930-as években legálisan lakóháznak épült – mutatott rá. A főpolgármester reagált azokra a felvetésekre is, amelyek szerint a mobilgát nyomvonalát nem a parton, hanem a Nánási út-Királyok útja szakaszon kellene vezetni. Szavai szerint ez egy nagy átmérőjű vízfőnyomócső és egy nagynyomású gázvezeték pótlása, valamint a betonfalas technológia miatt 8 milliárd forintba kerülne, vagyis 4,5 milliárd forinttal több közpénzbe, mint a főváros által választott megoldás.
Szólt arról is, hogy a védművet 2002 óta ígérte Demszky Gábor (SZDSZ) korábbi főpolgármester, sőt 2006-ban hajón érkezett Gyurcsány Ferenc akkori kormányfővel az árvíz idején, és megígérte a mobilgátat. A mostani kormány és a főváros viszont forrást is szánt a beruházásra és a tervek is készülnek – mondta. Tarlós István a védett madarakról és halakról szólva kijelentette: a madarakat senki nem üldözi el, továbbá próbálja elképzelni a „kavicson peckesen sétálgató halakat”. Mint mondta, nincs olyan információja, hogy a halak elpusztulnak, ha a Duna medrében úsznak, és csak akkor maradnak életben, „ha teniszpályák fölött úszkálhatnak”. Kavicsokat és kagylókat sem akarnak zsákmányolni, ilyet eddig csak Caligula császár „einstandolt” a tengertől – fogalmazott. A főpolgármester hangsúlyozta: a föveny érintetlen marad, a plázst észak felé meg is hosszabbítják. A tervezett fakivágásról pedig azt mondta, hogy minden egyes fát felmértek, a kiöregedettek áldozatul esnek a nyomvonalon, de újrafásítanak majd, és favédelmi tervet is kidolgoztak.
Megjegyezte: a mobilgát elemeit az árvízmentes időszakban nem a helyszínen tárolják, így a parton sétálók legfeljebb a négy méter széles sétányburkolatot észlelhetik. A 3-3,5 milliárd forintba kerülő védművet idén ősszel kezdenék építeni, és jövő őszre 90 százalékban el is készülne.