Pénteken döntenek a római-parti mobilgátról

2013. február 20. 08:22

Helyi jelentőségű védett természeti területté nyilvánítaná a Római-partot a Vidékfejlesztési Minisztérium javaslatára a Duna-Ipoly Nemzeti Park.

2013. február 20. 08:22

A Királyok útja-Nánási út nyomvonalon húzódó 3,1 kilométeres védvonalat három szakaszra osztva tervezték: a Pünkösdfürdő és az Őrtorony utca közötti mintegy 1330 méteres, az Őrtorony utca és a Rozgonyi Piroska utca közötti 800 méteres, valamint a Rozgonyi Piroska utca és Nánási köz közötti 580 méteres szakaszon.

Az első és második szakaszon alumínium betétpallós szerkezetet javasol a tervező, a Rozgonyi Piroska utca torkolatánál pedig a jelenlegi kerítés elbontásával és új, vízzáró vasbeton fal megépítésével alakítható ki legcélszerűbben a védmű.

A harmadik szakaszon ugyancsak mobil, alumínium árvízvédelmi fal lenne, a tervezett nyomvonal a Kadosa utcáig húzódna. A szakasz másik felén a tervező a már megvalósult telekfeltöltések miatt nem javasolja a védmű kiépítését, mert több mint százmillió forintos költséggel járna és mindössze egy ingatlant védene. Jelezték azt is: az ingatlan csak 830 centimétert meghaladó tetőzésű árhullám esetén lenne veszélyben, ami az elmúlt száz évben öt alkalommal fordult elő. Ha az ingatlannal szomszédos telket is feltöltik és beépítik, megszűnik az árvízveszély.

Szeneczey Balázs városfejlesztési főpolgármester-helyettes előterjesztésében arra is kitér: a javasolt műszaki beavatkozásokkal a part menti sáv rendezett lesz, nem lesz szükség kisajátításokra, a parti rekreációs feltételek javulnak, a sólyapályákat továbbra is lehet használni, az alumínium mobilfal mentén pedig semmilyen művi szerkezet nem zavarja a part életét az ármentes időszakban.

A védművet 954 centiméteres magasságban határozhatja meg a testület.

Az Index közben arról írt, hogy információi szerint helyi jelentőségű védett természeti területté nyilvánítaná a Római-partot a Vidékfejlesztési Minisztérium javaslatára a Duna-Ipoly Nemzeti Park. Mint írták, a hivatal a Védegylet megkeresésére reagált, mivel a szervezet szerint a tervezett mobilgáthoz szükséges partátalakítások jelentős természeti értékeket semmisítenének meg.

Erre Tarlós István főpolgármester és városüzemeltetési helyettese, György István a főváros honlapján közleményben leszögezte: a védművet meg kell valósítani. Felhívták a figyelmet arra, hogy árvízvédelmi szempontból a Római-part Budapest legkritikusabb szakasza, a védművet „réges-régen meg kellett volna építeni”. Jelezték: a főváros és a kormány előteremtette a megvalósításhoz szükséges forrásokat, folyik a tervezés.

„A védmű megépítésének megakadályozása például a 2002-es árvízhez hasonló esetben beláthatatlan következményekkel járhat, amiért minden erkölcsi és jogi felelősséget a védmű megvalósítását akadályozóknak kell viselniük” – írták.

Összesen 14 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kjkj945
2013. február 20. 12:34
A védmü meg van csak egyesek sok helyen átvágták, hogy az ártérre épült kéglijükbe kocsibejáró legyen. Ezt a védmüvet kell újjáépíteni!!!
rommy
2013. február 20. 10:43
vigye mindet a víz,az építési engedély kiadókat is
tarackos
2013. február 20. 09:55
Remélem nem lesz belőle semmi!
Gregorius
2013. február 20. 09:32
Az alapkérdés az, hogy az építkezés pillanatában "ártérnek" számított-e a terület, és ha igen, akkor ki adta ki az építési engedélyt és mire.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!