Testkamerát kapnak a BKK-ellenőrök
A tájékoztatás szerint a társaság több hónapnyi előkészítést követően az első időszakban ötven testkamerával látja el dolgozóit.
Haladéktalanul megkezdi a 3-as metró sínjeinek cseréjét a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV, ehhez a MÁV-tól vesznek 15 kilométer sínszálat. A vonalon további 34 kilométer sín cseréje szükséges, ezek beépítésére a BKK közbeszerzési eljárást írt ki.
A Budapesti Közlekedési Központ és a BKV közös közleményében azt írja: a 2-es vonal felújításához hasonló munka az észak-déli vonalon csak a következő években kezdődhet meg, de a műszaki állapotok annyira leromlottak, hogy csak jelentős korlátozásokkal lehetne a vonalat üzemeltetni, ezért a BKK és a BKV haladéktalanul megkezdi a leginkább elhasználódott sínszálak cseréjét. Ehhez a MÁV-tól vásárolnak 15 kilométer sínszálat, amelyek megfelelőek és beépíthetőek, óránként 80 kilométeres sebességgel használhatóak. A pontos vételár még nem ismert, a MÁV 120 millió forintra becsülte azok árát. Jelezték ugyanakkor, hogy a vonalon 49 kilométer sín cseréje szükséges, a fennmaradó 34 kilométer beépítésére a BKK közbeszerzési eljárást írt ki.
A két cég közlése szerint a síncsere még nem a teljes rekonstrukció része, a munka a vonal biztonságos közlekedésének fenntartásához szükséges. A BKK és a BKV már dolgozik egy olyan európai uniós nagyprojekt előkészítésén, amely a 3-as vonal járműparkjának megújítását és a vonal teljes infrastrukturális felújítását célozza, erre azonban csak a 2014-ben kezdődő hétéves uniós finanszírozási időszakban látnak lehetőséget. A teljes felújítás és az északi meghosszabbítás tervezési feladataira a támogatási szerződés megkötését követően ez év tavaszán írják ki. A projekt része a teljes pálya cseréje, az alagutak szigetelésének felújítása, új tűzvédelmi rendszer kiépítése, a biztosítóberendezés, járművezérlési- és távközlő rendszerek cseréje, állomások felújítása, szerelvények cseréje.