„Az áldozat halálával kapcsolatban feltett kérdés és az arra adható válaszok megfogalmazása és feltevése nélkülözött minden empátiát. A szerkesztők a tragikus eseményt egy nyereményjáték apropójává téve olyan magatartást tanúsítottak, amely negligálta az emberi méltóság alapvető értékét. A törvénysértésért 12,5 millió forint bírságot kell fizetnie a TV2-nek” – írták. A médiatanács elmarasztalta a televíziót a Tények című hírműsor eljárása miatt is, mivel a meggyilkolt gyermekét gyászoló édesanyát zaklatott lelkiállapotban, kétségbeesetten sírva, minden hírérték nélkül, kiszolgáltatott helyzetben, öncélúan mutatta be. Emiatt a csatornának további 500 ezer forint bírságot kell fizetnie.
„A Mokka ezen túl súlyosan megsértette a médiatörvény kiskorúak védelmére vonatkozó előírásait is, mivel a tragédiát és körülményeit bemutató műsorszámot +tizenkét éven aluliak számára nem ajánlott+ minősítéssel látta el” – tudatta az iroda. A médiatanács megállapította, hogy a műsorban a törvény előírásaival szemben több alkalommal szerepeltek a gyilkossággal kapcsolatos, a kiskorúak számára tisztázatlan, ebből következően nehezen feldolgozható információk. A gyilkossággal foglalkozó műsorelemekben megjelenő deviáns magatartásformák, szélsőséges konfliktusmegoldások, agresszív cselekmények nem megfelelő módon és körültekintéssel történő bemutatása, verbális részletezése indokolttá tette volna a műsor szigorúbb korhatár-besorolását. „A Mokka tartalmi elemzése alapján a műsorszámot egyértelműen a +tizenhat éven aluliak számára nem ajánlott+ kategóriába kellett volna besorolni, és csak este 21 óra után lehetett volna közzétenni. A gyermekek és kiskorúak védelmét szolgáló rendelkezések megszegése miatt a Médiatanács további 10 millió forintos bírságot szabott ki a TV2-re” – áll a közleményben.
A Médiatanács több mint 2,5 millió forintos bírsággal sújtotta a TV2-t a reklámszabályok megsértése miatt is, mivel a hatóság szerint a csatorna Több, mint testőr és Egészségmánia című műsorai számos alkalommal megsértették a termékmegjelenítésre és a műsorszámok támogatására vonatkozó szabályokat. „A jogszabályi rendelkezések ellenére a műsorokban többször is közvetlenül hívtak fel áru megvásárlására, szolgáltatás igénybevételére, és a termékek indokolatlanul nagy hangsúlyt kaptak a műsorszámokban, ami nem fér bele a termékmegjelenítés kereteibe. A műsorok támogatásáról rendelkező szabályokat azzal sértették a szerkesztők, hogy a támogató cégek termékeinek beszerzésére, szolgáltatásaik igénybevételére ösztönözték a nézőket” – írta a médiatanács szóvivői irodája.